Polski Portal Morski
Szczecinski Park Przemysłowy
Aktualności Stocznie

Program Batory powinien być kontynuowany

Program Batory, zakładający budowę promów dla polskich armatorów, powinien być kontynuowany – mówił w wywiadzie dla portalu „Wirtualny Nowy Przemysł” wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Program ten ma pomóc polskim stoczniom przetrwać kryzys, który wywołała epidemia.

– Dla nas jedynym rozwiązaniem dzisiaj, jeśli chodzi o budowę nowych jednostek jest kontynuacja Programu Batory i dlatego też ten program nie może być zahamowany. Z jednej strony jest to przede wszystkim odbicie dla naszych stoczni, ale z drugiej strony, nie jest to wymysł polityków, ale potrzeba armatorów. Większość promów dziś nadaje się do wymiany – tłumaczył Marek Gróbarczyk.

– Promy dla Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej powinny być budowane w Polsce, a nie w Chinach, jak twierdzą niektórzy politycy opozycji – mówił ekonomista Jarosław Korpysa.

– Jeśli patrzymy dzisiaj na koszty, to pewnie i tak. Ja natomiast bardziej patrzę z punktu widzenia konkurencyjności naszego kraju i wzmacniania oraz wykorzystania potencjału, który jest. Od tej strony zawsze jestem za tym, aby budować to w Polsce – dodawał Korpysa.

– Nowe promy musza się pojawić na Bałtyku – dodaje były wiceprezes Holdingu Stoczniowego Ryszard Kwidziński. – To jest być albo nie być Polskiej Żeglugi, polskiego shippingu, Polskich Promów czy linii między innymi na trasie Świnoujście – Ystad. Ograniczenia ekologiczne są bardzo istotne i długość linii ładunkowej jest istotna, aby wytrzymać konkurencję. My mamy stare promy, one się sypią – przekonywał Korpysa.

Przypomnijmy PŻM i PŻB powołały spółkę Promy Polskie. Przygotowuje ona wspólne zamówienie na tzw. ropaksy, czyli statki przystosowane głównie do przewozu samochodów ciężarowych.

Źródło Radio Szczecin

Zobacz podobne

PKN Orlen wybrał partnera branżowego dla morskiej farmy wiatrowej

Autor

Grecja/ Otwarto pierwsze podmorskie muzeum – starożytny wrak statku z amforami

Autor

Gaz – System: decyzja środowiskowa dla gazociągu przyłączeniowego do elektrowni Dolna Odra

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie