Polski Portal Morski
Extra Środowisko Żegluga

Rozpoczyna się remont Kanału Szymońskiego na Mazurach

Rozpoczynający się remont Kanału Szymońskiego na Mazurach, poprawi jego drożność i żeglowność. Modernizacja mazurskiego kanału ma kosztować ponad 32 mln zł,

W czwartek Robert Chciuk – wiceprezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Wojciech Ferenc – właściciel firmy Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych podpisali umowę na remont Kanału Szymońskiego na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.

Niespełna 2,5 kilometrowy Kanał Szymoński łączy Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Jest najdłuższym kanałem na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Zostanie przebudowany i umocniony na całej swojej długości. Celem inwestycji jest rozbiórka istniejącego i wykonanie nowego ubezpieczenia obydwu brzegów kanału, odtworzenie istniejących ubezpieczeń wejść do kanału od strony jeziora Szymon i jeziora Szymoneckiego oraz poprawienie drożności kanału dla lepszego wykorzystania do celów żeglugowych.

Koszt remontu Kanału Szymońskiego to 32 mln 155 tys zł. Prace potrwają do kwietnia 2023r.
W sezonie żeglugowym kanał będzie otwarty dla ruchu.

Zadanie jest realizowane jako część projektu finansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020. Dotyczy on przebudowy infrastruktury na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Chodzi o budowę śluzy Guzianka II, remont śluzy Guzianka I oraz modernizację 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka.

Prace remontowe na Kanałach Grunwaldzkim, Tałckim i Mioduńskim są już na etapie zaawansowanym. Na wszystkich kanałach trwa rozbiórka starego ubezpieczenia i pogrążanie nowych grodzic. Na Kanale Grunwaldzkim, trwają także prace związane z wykonywaniem oczepu żelbetowego (przygotowywanie szalunku wraz ze zbrojeniem). Koszt remontu trzech kanałów to 65,4 mln zł.

Ogłoszenie postępowania przetargowego na ostatni, piąty Kanał – Łuczański, planowane jest na sierpień 2021 r. Inwestycje są niezbędne, ponieważ stan infrastruktury jest zły.

Roboty budowlane na Kanale Grunwaldzkim zakończą się w 2021 roku, na Kanałach Mioduńskim i Tałckim – w 2022 roku, natomiast Szymońskim i Giżyckim w 2023 r. Wartość całkowita inwestycji to blisko 165 milionów złotych. Zadanie realizowane jest przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Wielkie Jeziora Mazurskie 2020.

źródło:PAP/zd: Wody Polskie

Zobacz podobne

PKN Orlen: spotkanie dla firm zainteresowanych współpracą przy budowie morskich farm wiatrowych

Autor

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany

Autor

W żegludze śródlądowej więcej statków pasażerskich, mniej towarowych

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie