Polski Portal Morski
Aktualności Inne Technologie

Trwają testy maszyny, która wydrąży tunel pod Świną

Trwają testy maszyny TBM – „Wielkiego Kreta”, który niebawem rozpocznie drążenie tunelu pod Świną.

Próbne rozruchy komponentów maszyny m. in. silników, hydrauliki i techniki zostały już zakończone. Wszystkie elementy TBM są podłączone. Kończy się też montowanie rurociągów, którymi płuczka wiertnicza będzie płynąć z maszyny do zakładu oczyszczania i (oczyszczona) z powrotem. Jeszcze kilka chwil i roboty instalacyjne będą zakończone.

Trwa organizacja placu budowy przy komorze startowej – tak, by wszystko było gotowe do uruchomienia TBM. Prace prowadzone są również w rejonie rampy i tunelu. W segmencie S11 zabetonowano strop górny, a w segmencie S10 rozpoczęto wykop podstropowy. Cały czas odbywa się produkcja tubingów, które posłużą do obudowy tunelu. W zakładzie STP trwają próby i testy. Nie mniej dzieje się po drugiej stronie Świny, gdzie budowana jest komora odbiorcza – tam TBM zakończy wiercenie. Szyb jest odwadniany, podobnie jak wnętrze konstrukcji rampy dojazdowej. W rejonie segmentów R16-R4 prowadzone są wykopy, trwa niwelacja pod rozpory stałe i płyty oraz montowane jest rozparcie tymczasowe. Powstają również stropy górne i wieńce. Kontynuowane jest uszczelnianie i mycie ścian szczelinowych. Prace idą pełną parą.

We wrześniu 2022 roku wszystkie roboty związane z budową tunelu pod rzeką Świną powinny zostać zakończone. Koszt całej inwestycji to prawie 800 milionów złotych.

Film Urząd Miasta Świnoujście/Sweco

Źródło Urząd Miasta Świnoujście/Sweco

Zobacz podobne

Niemcy/ Media: niski poziom wody w Renie może mieć dramatyczne konsekwencje dla gospodarki

KM

Kiedy rozpocznie się budowa Mieczników ?

BS

Kompleksowe inwestycje dla ochrony przeciwpowodziowej mieszkańców Rzeszowa

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie