Skip to main content

#PolskaMorska coraz bardziej!

#PolskaMorska coraz bardziej!

Bałtyk od zawsze determinował rozwój polskiej gospodarki a gospodarka morska stanowiła filar tego rozwoju. Wiedzieli o tym budowniczowie Gdyni, naszych stoczni, przemysłu lokowanego wzdłuż całego polskiego wybrzeża.

To właściwe miejsce gospodarce morskiej przywraca rząd Prawa i Sprawiedliwości, który powołał do życia Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej a z branży morskiej uczynił fundament strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, wdrażanej przez premiera Mateusza Morawieckiego.
To właśnie działania nowego resortu skupiają się na odbudowie przemysłu stoczniowego, przywróceniu żeglowności polskich rzek, wsparciu rybołówstwa, stymulowaniu rozwoju naszych portów.
Rozbudowywany Terminal LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu stał się zaczątkiem energetycznego bezpieczeństwa Polski, a dopełnieniem naszej niezależności od rosyjskiego surowca będzie nowy korytarz dostaw gazu Baltic Pipe.

Kołem napędowym gospodarki morskiej stały się nasze porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu, które w ubiegłym roku przeładowały w sumie ponad 100 mln ton ładunków – wspaniały wynik na 100-lecie Niepodległości.

Kolejne inwestycje w portach Trójmiasta, pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do - 12,5 m, budowa portu kontenerowego w Świnoujściu, przywrócenie żeglowności Odry i Wisły jako korytarzy wodnych o międzynarodowym znaczeniu, każą wierzyć, iż te rekordy przeładunkowe polskich portów w przyszłości będą zwielokrotnione.

W tym morskim krwioobiegu swoje naturalne miejsce ma największy narodowy armator, jeden z największych na świecie - Polska Żegluga Morska.
Możemy się cieszyć, iż pod nadzorem Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej udało się wyprowadzić PŻM z kryzysu ratując to ogromne przedsiębiorstwo przed upadkiem.
Armator powiększa flotę i zaczyna realizować inwestycje w branży promowej wspierany przez kołobrzeską Polską Żeglugę Bałtycką.
To zlecenia tych armatorów mają wypełnić doki Stoczni Szczecińskiej.

Domknięciem szeroko rozumianej gospodarki morskiej jest szkolnictwo na poziomie średnim i wyższym.
Podległe Ministerstwu szczecińska Akademia Morska czy Uniwersytet przygotowują kadry dla całej branży. Wspierają je szkoły morskie, żeglugi śródlądowej, które resort sukcesywnie przejmuje pod swoje skrzydła zapewniając odpowiednie wsparcie i nadzór.

#PolskaMorska została zauważona.
Potwierdzeniem były zorganizowane w Szczecinie Światowe Dni Morza, obecność delegacji rządowych, biznesowych, instytucjonalnych z kilkudziesięciu krajów świata z Kitackiem Limem, Sekretarzem Generalnym IMO (Międzynarodowej Organizacji Morskiej) na czele.

Polskę Morską prezentowali całemu światu uczestnicy Rejsu Niepodległości na Darze Młodzieży w rejsie dookoła globu, upamiętniającym 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości.

Polska jest Morska!
 

 

Źródło: https://www.facebook.com/Polska-Morska-696622867467853/?epa=SEARCH_BOX