Przejdź do treści

9 firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na drugą część budowy drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany

MGMiŻŚ

Urząd Morski w Gdyni chce przeznaczyć na inwestycję ponad 687,5 mln zł, natomiast oferty opiewają na kwoty od 492,9 mln zł do 968,8 mln zł.

Drugi etap inwestycji, którego dotyczy przetarg, obejmie przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg o długości ok. 10,4 km. Na rzece zbudowane zostaną również niskie przystanie oraz zabudowany most obrotowy nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo.
Zbudowany zostanie także odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg ze ścieżką pieszą i rowerową oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około 1,5 km. Planuje się, że prace na rzece Elbląg i w jej pobliżu potrwają do 30 miesięcy.
Nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.
#InwestycjeMorskie #Elbląg