Polski Portal Morski
Aktualności Porty

”Modernizacja toru wodnego Świnoujście -Szczecin do głębokości 12,5 m” – postęp prac

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m – długo wyczekiwana inwestycja osiąga kolejne etapy.

Przedstawiamy aktualny postęp prac w ramach realizacji projektu:

  • pogłębiarka Vox Amalia pracuje w kilometrażu KM 29 –35 oraz KM 35 -50,
  • pogłębiarka Scheldt River pracuje w kilometrażu KM 29 –54; pod koniec grudnia zastąpi ją pogłębiarka ssąco-refulująca nasiębierna, TSHD Meuse River
  • pod koniec grudnia pracę na torze wodnym rozpocznie specjalistyczny ponton Jetsed, przeznaczony do wyrównywania powierzchni dna i powierzchni skarp podwodnych,
  • rurociąg prowadzący do W28został przełożony do W22, urobek jest obecnie transportowany przez obydwie rury na W22,
  • wydobyto i odłożonona W22 i W28 już łącznie ok. 12mln metrów sześciennych refulatu,•ponton rozpraszający HAM 1208pracuje ponownie przy usypywaniu wyspy W22,
  • Ostrów Grabowski –trwają prace związane ze ścinaniem cypla półwyspu i przebudową obrotnicy dla statków (jednostkiWendai Kraken)do średnicy 362 m i głębokości 12,5 m (wcześniejsze parametry: średnica 280 m i głębokość 10,5 m),
  • trwają prace związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych,
  • dobiegają końca prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych.

Warunki żeglugi

Wprowadzony został obowiązkowy pilotaż dla statków o długości powyżej 50 m, na odcinku od I Bramy Torowej do portu w Szczecinie (Komunikat nr 14 Kapitana Portu Szczecin), rozszerzono także zapis § 56.9 Przepisów Portowych(Komunikat nr 16Kapitana Portu Szczecin).

W związku z rozbiórką odcinka gazociągu DN500, na km 44,460 TWŚ-S od 21 do 22 grudnia został zamknięty akwen o promieniu 500 m na tym kilometrze toru (Komunikat nr 19 Kapitana Portu Szczecin).Prace te nie są prowadzone przez Urząd Morski, w ramach modernizacji toru wodnego do głębokości 12,5 m, tylko w ramach osobnej inwestycji, realizowanej przez GAZ-SYSTEM S.A.

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailemm.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie –warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

Zakotwicz w Szczecinie!

Do godz. 14:00 w poniedziałek, 21 grudnia, zostało przedłużone głosowanie w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Zachęcamy Państwa do oddania głosu na projekt „Zakotwicz w Szczecinie! -instalacja kilkudziesięciu kotwic wydobytych z toru Świnoujście –Szczecin wraz z tablicami edukacyjnymi we wszystkich dzielnicach miasta”. W ramach projektu,w rożnych punktach miasta zostaną wyeksponowane kotwice wydobyte podczas prac pogłębiarskich, związanych z przebudową toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Realizacja projektu polega na renowacji kilkudziesięciu kotwic okrętowych wraz z odcinkami łańcuchów kotwicznych oraz ich lokalizacją w wybranych miejscach w mieście. Obok każdej z kotwic umieszczone zostaną tablice edukacyjne opisujące statki zbudowane w Stoczni Szczecińskiej.

Zobacz podobne

Orlen: w 2023 r. import gazu do Polski wyniósł 14,1 mld m sześc.

AB

Już czas przywrócić mokradła! Wody Polskie współpracują na rzecz mokradeł

KM

Co dzieje się na budowie tunelu w październiku?

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie