Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Morska Stocznia Remontowa Gryfia: hybrydowy napęd montowany na statku

Po raz pierwszy w swojej historii Morska Stocznia Remontowa Gryfia zamontuje na statku napęd hybrydowy.

Jednostka to niewielki uniwersalny masowiec „Hagland Captain”. To bardzo dobry kontrakt dla stoczni – mówi Krzysztof Zaremba, prezes MSR Gryfia.

– Mamy statek naszego stałego klienta – norweskiego armatora, w którym montujemy napęd hybrydowy. Można powiedzieć, że jest to innowacyjna technologia. Porównać to można do napędów, które mamy w samochodach osobowych, które dzisiaj są tak reklamowane na rynku. Napęd obejmuje tradycyjną jednostkę spalinową, plus elektryczną – mówi prezes MSR Gryfia.

Na jednostce powstanie specjalne pomieszczenie, gdzie będą umieszczone akumulatory, zamontowany będzie tez silnik elektryczny.

– Statek stoi na naszym największym doku. Ponieważ nie jest to zbyt duża jednostka, to niewiele jej widać z zewnątrz. Ale ten statek to jest bardzo dobre zamówienie, ponieważ bardzo lukratywne. I tym samym stocznia, jako serwisant statków, zdobywa renomę. To jest mały światek wśród armatorów i będzie wiadome, że Gryfia takie modernizacje wykonuje – mówi Krzysztof Zaremba.

„Hagland Captain” to masowiec o nośności 4699 ton.

W przebudowie statku bierze udział jedno ze szczecińskich biur projektowych. Stocznia liczy, że będzie w ten sposób przebudowywać inne statki.

Źródło: Radio Szczecin

Zobacz podobne

Niemcy/ Minister: ws. realizacji NS2 jesteśmy otwarci na sugestie, ale nie będziemy piętrzyć przeszkód

JJ

Szefowie MSZ Polski i Litwy otworzyli wystawę o 30 latach wspólnej drogi obu krajów do wolności

KM

XVIII Bieg Katorżnika w Lublińcu

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie