Przejdź do treści

Port Gdynia stawia na rozwój połączeń ro-ro

Port Gdynia stawia na rozwój połączeń ro-ro

Połączenia ro-ro to jeden z głównych segmentów rynku żeglugowego obsługiwany przez Port Gdynia. Przy nabrzeżu Rumuńskim, zacumował wyjątkowo duży statek armatora FINNLINES o nazwie FINNSUN.

Port Gdynia posiada już od wielu lat regularne połączenia liniowe z fińskimi portami. Statki odwiedzają port 4 razy w tygodniu. Tym razem testowane jest zupełnie nowe połączenie. FINNSUN ma za zadanie przetransportować m. in. papier bezpośrednio z Gdyni do angielskiego portu Tilbury. FINNSUN został zbudowany w 2012 i aktualnie pływa pod banderą Finlandii. Jest to statek pasażersko-towarowy przystosowany do przewozu pasażerów oraz ładunków i pojazdów (samochodów osobowych, ciężarówek lub wagonów kolejowych). Liczy ponad 218 m długości i posiada linię ładunkową o długości ponad 4 km.

Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia, związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro- ro. Aktualnie w Porcie Gdynia trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności dla inwestycji związanej z modernizacją nabrzeży: Czeskiego, Rumuńskiego, Stanów Zjednoczonych i ramp ro- ro.

-  Stale udoskonalamy naszą infrastrukturę, by przyciągać do naszego portu nowych partnerów. Zawiniecie statku FINNSUN to wyraźny sygnał, że nasze działania związane z planami rozwoju terminala ro-ro są uzasadnione, oraz że jako Zarząd Portu elastycznie reagujemy na potrzeby branży, dostosowując naszą ofertę do zmieniających się wymagań”- komentuje Adam Meller- Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zawinięcie statku ma charakter testowy, co w przyszłości może zaowocować kolejnym stałym połączeniem.