Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Terminal Promowy w Świnoujściu. Estakada rośnie w oczach!

Budowa estakady modernizowanego terminalu promowego w Świnoujściu przebiega w ekspresowym tempie. W przyszłym roku terminal będzie już działał jako intermodalny.

– Nieco ponad tydzień temu pojawiło się pierwsze przęsło, dziś widzimy konstrukcję niemal całej estakady – przyznaje Monika Woźniak-Lewandowska, rzecznik prasowy Zarządu morskich Portów Szczecin i Świnoujście. – Zlecona przez ZMPSiŚ przebudowa terminalu i dostosowanie go do funkcji intermodalnych będzie zakończona w przyszłym roku.

Torowiska i nabrzeża

Pani rzecznik podkreśla, że kluczową kwestią tej inwestycji jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych.

Ponadto w ramach projektu powstanie nowe  – z połączenia dwóch istniejących – stanowisko promowe  o długości 294 m – dodaje. – Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180 ton nośności.

Terminal intermodalny

Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m. Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Z kolei wyposażenie terminalu w cztery nowe ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu „reach stacker” usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex. Prace rozpoczęły się jesienią ub. roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być zakończona w przyszłym roku. Jej Koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Międzynarodowy korytarz transportowy

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk – Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach „autostrady morskiej” z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r. 

pj

Zobacz podobne

Największy od 20 lat remont „Zawiszy Czarnego” dobiega końca

AB

Szlaki lądowe nie zastąpią morskiego eksportu zboża z Ukrainy

BS

PGE Baltica ma nowego Prezesa

AZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie