Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski Stocznie

Podsumowanie roku 2019 w Stoczni „Gryfia”

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. wykonała w roku 2019 w swoich zakładach w Szczecinie i Świnoujściu prace na 148 różnego rodzaju jednostkach, należących między innymi do armatorów z Niemiec, Skandynawii, Grecji, Holandii, Turcji i Norwegii.

Oprócz tradycyjnych remontów klasowych i prac remontowych stoczniowcy z „Gryfii” montowali na pięciu jednostkach systemy obróbki wód balastowych – Ballast Water Treatment System ( BWTS ), uznanych światowych marek takich jak:Wartsila, ALFA Laval, Opitmarin oraz BIO-SEA.Skomplikowane, wymagające szczególnych kwalifikacji prace remontowe związane z montażem scruberów i systemów obróbki wód balastowych, stają się obok tradycyjnych prac remontowych specjalnością „Gryfii”. Prace realizowane są na6 dokach, w tym jednym z największych w Polsce doku nr 5 o nośności 17 000 ton.


W ostatnim czasie stocznia odnotowała zwiększone zainteresowanie armatorów przeprowadzeniem remontów, czego dowodem jest większa liczba zapytań ofertowych na projekty realizowane w pierwszym kwartale 2020 roku.


Pierwszą jednostką na przełomie roku 2019/2020, przyjętą do stoczni 31 grudnia był należący do Polskiej Żeglugi Morskiej masowiec „Isolda”. Jednostka przechodzi remont pośredni wraz z montażem systemu obróbki wód balastowych – Ballast Water Treatment System. Styczeń bieżącego roku stoi pod znakiem dużych projektów remontowych. Aktualnie trwa remont masowca „Jean Joseph”, należącego do armatora kanadyjskiego. Na początku tygodnia na remont do stoczni trafił prom Unity Line, m/f „Skania”. W ostatnim tygodniu stycznia zaplanowane jest podejście bliźniaczej jednostki „Isoldy”, masowca „Irma”. W dokach i przy nabrzeżach w Świnoujściu pełne obłożenie. Planowane są prace na jednostkach armatorów holenderskich i niemieckich.
Przed MSRG „Gryfia” rok planowanych inwestycji wzmacniających zdolność produkcyjną stoczni i podnoszącą jej konkurencyjność. To także okres śledzenia trendów i zmian w przemyśle stoczniowym wywołanych rozwojem technologii i nowymi wymogami środowiskowymi. To będzie także czas obecności MSR „Gryfia” na wielu wydarzeniach branżowych organizowanych w Polsce i na świecie.


Z dniem 1 stycznia 2020 roku MSR „Gryfia” zmieniła adres z ulicy Ludowej na zlokalizowany bezpośrednio na wyspie (nowy adres: Brdowska 12 ), oraz powróciła do poprzedniego logotypu, który był symbolem stoczni przez prawie 60 lat.

Wojciech Sobecki

Zobacz podobne

Koniec zgrupowania finalistów IV edycji Programu Szkoleniowego I Love Poland

KM

Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage

KM

Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Co słychać na budowie?

AZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie