Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski

Terminal Promowy Świnoujście. Budimex nie zwalnia tempa

– Budimex kontynuuje prace związane z rozbudową i modernizacją terminala zgodnie z harmonogramem, mimo utrudnień związanych z pandemią koronawirusa – informuje Marek Kowalewski, prezes Terminalu Promowego Świnoujście Sp. z o.o. – Dziś zamknięta została dla ruchu kołowego ul. Dworcowa. Teraz do terminala dojeżdżamy tylko ul. Duńską.

Przebudowa trwa od września ub.r. Po modernizacji przy nabrzeżu będą mogły cumować promy, statki pasażerskie do 270 m długości, największe jakie mogą wpłynąć do świnoujskiego portu. Inwestycja ma być sfinalizowana do końca przyszłego roku.

– I do tego czasu będą utrudnienia związane z całkowitym wyłączenie z ruchu kołowego ul. Dworcowej – dodaje prezes M. Kowalewski. – pozostaje dojazd ul. Duńską.

Przypomnijmy, że w efekcie prac wykonywanych w północnej części  terminalu, obiekt zostanie dostosowany do obsługi transportu intermodalnego. Połączone będą stanowiska promowe nr 5 i 6 wraz z modernizacją i rozbudową zaplecza. Rampa przeładunkowa, która ma 14 m szerokości i 60 ton nośności po przebudowie będzie miała 35 m szerokości, a nośność wzrośnie do 180 ton.

Modernizacja jest istotnym elementem autostrady morskiej Świnoujście-Trelleborg a inwestorem przedsięwzięcia, którego koszt wynosi 185 mln zł, jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście terminal promowy ma bardzo duże znaczenie. Potwierdzają to wielkości przeładunkowe – ok. 6,5 mln ton (470 tys. TIR-ów i 250 tys. aut osobowych. Dodajmy do tego blisko 1,1 mln pasażerów rocznie

Promy kursują zgodnie z rozkładem

Prezes PTŚ podkreśla, że mimo ograniczeń i utrudnień związanych z koronawirusem (z wyjątkiem Baltivii, która została skierowany do Gdańska) wszystkie promy kursują zgodnie z rozkładem.

– Zauważalny jest jedynie znaczący spadek liczby pasażerów – dodaje.

pj

Zobacz podobne

Wyprawa ZODIAK II – pomiary w rejonie wraku domniemanego s/s KARLSRUHE

AB

Wkrótce ruszą sezonowe stacje nawodne na Mazurach, nad Bałtykiem i nad Zalewem Zegrzyńskim

BS

Rosyjscy eksperci zbadają zatopiony w 1989 r. atomowy okręt podwodny Komsomolec

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie