Polski Portal Morski
Polska Morska TV Żegluga

Hydrograf-4

d czterech lat, na co dzień, ta niewielka jednostka, dba o bezpieczeństwo żeglugi w basenach portowych Szczecina i Świnoujścia oraz na terminalu LNG.

Jest to motorówka hydrograficzno-inspekcyjna o długości 14,95 metra, szerokości 4,7 metra i zanurzeniu 1,5 metra. Posiada ster strumieniowy, dwa silniki produkcji Volvo Penta o mocy 500 KM każdy, pozwalają rozwinąć prędkość do 20 węzłów.

„Hydrograf-4” wyposażony jest w sondę wielowiązkową i sonar.

Sonda służy do pomiaru głębokości, a sonar do wykrywania na dnie obiektów . „Hydrograf-4” może pomieścić 12 osób jednak ścisłą załogę stanowią dwie osoby plus hydrograf.

Statek został kupiony w 2015 roku w ramach projektu współfinansowanego z pieniędzy Unii Europejskiej pn.: „Zakup sprzętu pomiarowego oraz ratowniczego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.”.

Materiał dzięki uprzejmości Portu Szczecin i Świnoujście 

Hydrograf-4

Zobacz podobne

Grupa Azoty Polyolefins zabezpiecza dostawy kluczowych surowców do Polimerów Police i testuje najważniejsze instalacje

JS

We wtorek tymczasowo zamknięte dla żeglugi trzy pochylnie na Kanale Elbląskim

BS

Drugi statek ze zbożem płynie korytarzem humanitarnym przez Morze Czarne

AZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie