d czterech lat, na co dzień, ta niewielka jednostka, dba o bezpieczeństwo żeglugi w basenach portowych Szczecina i Świnoujścia oraz na terminalu LNG.
Jest to motorówka hydrograficzno-inspekcyjna o długości 14,95 metra, szerokości 4,7 metra i zanurzeniu 1,5 metra. Posiada ster strumieniowy, dwa silniki produkcji Volvo Penta o mocy 500 KM każdy, pozwalają rozwinąć prędkość do 20 węzłów.
„Hydrograf-4” wyposażony jest w sondę wielowiązkową i sonar.
Sonda służy do pomiaru głębokości, a sonar do wykrywania na dnie obiektów . „Hydrograf-4” może pomieścić 12 osób jednak ścisłą załogę stanowią dwie osoby plus hydrograf.
Statek został kupiony w 2015 roku w ramach projektu współfinansowanego z pieniędzy Unii Europejskiej pn.: „Zakup sprzętu pomiarowego oraz ratowniczego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.”.
Materiał dzięki uprzejmości Portu Szczecin i Świnoujście