Polska Żegluga Morska – największy polski armator wyremontuje w tym roku w polskich stoczniach 13 swoich statków. Łączny koszt remontów to około 50 mln zł.
Największym beneficjentem zleceń PŻM w br. jest Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” ze Szczecina – poinformował w czwartek rzecznik Grupy PŻM Krzysztof Gogol. Do tej pory przeprowadzono tam remonty pięciu masowców PŻM: „Irydy”, „Isoldy”, „Irmy”, „Miedwia” oraz „Drawska” a także dwóch promów „Polonii” i „Skanii” (oba zarządzane przez spółkę z Grupy PŻM – Unity Line).
Obecnie w „Gryfii” trwa remont „Podhala”, a do końca roku do szczecińskiej stoczni na remont mają przypłynąć jeszcze „Resko” oraz „Wicko”.
PŻM remontuje swoje statki także stoczniach trójmiejskich. W połowie października w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” rozpoczął się remont „Jawora”, a w grudniu do tej samej stoczni ma przypłynąć jeszcze „Ornak”. Z kolei w Stoczni Remontowej „Nauta” w Gdyni kończy się remont na statku „Warmia”.
Podczas remontów realizowane są przede wszystkim prace konserwacyjno-malarskie oraz przeprowadzany jest przegląd wszystkich najważniejszych urządzeń związanych z napędem i bezpieczeństwem nawigacyjnym. Ważną częścią każdego remontu jest instalacja systemów uzdatniania wód balastowych, które unieszkodliwiają morskie organizmy przenoszone w wodach balastowych.
Łączne koszty, jakie PŻM poniesie w całym br. z tytułu prac remontowych statków w polskich stoczniach wynoszą ok. 50 mln zł, nie wliczając w to kosztów, związanych z zakupem systemów uzdatniania wód balastowych.
Jak podkreśla Gogol, Polska Żegluga Morska wysoko ocenia zarówno jakość, jak i terminowość prac w krajowych stoczniach remontowych.
PŻM posiada obecnie 62 statki i zatrudnia ponad dwa tysiące polskich marynarzy.
Źródło: PAP Fot. PŻM