Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Prom hybrydowy o napędzie elektrycznym na próbach morskich

25 października br. ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku na próby morskie wypłynął kolejny prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled – Mannheller. To trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.

Po powrocie z prób prom zostanie m.in. umyty, odświeżony i przygotowany do przekazania armatorowi, co ma nastąpić w 46 tygodniu.

– Po dopłynięciu do Norwegii, armator zamontuje na pokładzie pasażerskim swoje ostatnie urządzenia, a kilka dni później prom trafi na linię Mannheller – Fodnes, gdzie rozpocznie pracę – wyjaśnia Piotr Alboszta kierownik projektu.

Pod koniec czerwca br. stocznia Remontowa Shipbuilding SA przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Źródło: Remontowa Shipbuilding

Zobacz podobne

Wiceminister: inwestycja prowadzona na Odrze nie zostanie zatrzymana

BS

Ruszyły prace nad planami budowy Pętli Mazurskiej

KM

249. dostawa gazu do Terminala LNG w Świnoujściu

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie