Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Morska Stocznia Remontowa Gryfia: hybrydowy napęd montowany na statku

Po raz pierwszy w swojej historii Morska Stocznia Remontowa Gryfia zamontuje na statku napęd hybrydowy.

Jednostka to niewielki uniwersalny masowiec „Hagland Captain”. To bardzo dobry kontrakt dla stoczni – mówi Krzysztof Zaremba, prezes MSR Gryfia.

– Mamy statek naszego stałego klienta – norweskiego armatora, w którym montujemy napęd hybrydowy. Można powiedzieć, że jest to innowacyjna technologia. Porównać to można do napędów, które mamy w samochodach osobowych, które dzisiaj są tak reklamowane na rynku. Napęd obejmuje tradycyjną jednostkę spalinową, plus elektryczną – mówi prezes MSR Gryfia.

Na jednostce powstanie specjalne pomieszczenie, gdzie będą umieszczone akumulatory, zamontowany będzie tez silnik elektryczny.

– Statek stoi na naszym największym doku. Ponieważ nie jest to zbyt duża jednostka, to niewiele jej widać z zewnątrz. Ale ten statek to jest bardzo dobre zamówienie, ponieważ bardzo lukratywne. I tym samym stocznia, jako serwisant statków, zdobywa renomę. To jest mały światek wśród armatorów i będzie wiadome, że Gryfia takie modernizacje wykonuje – mówi Krzysztof Zaremba.

„Hagland Captain” to masowiec o nośności 4699 ton.

W przebudowie statku bierze udział jedno ze szczecińskich biur projektowych. Stocznia liczy, że będzie w ten sposób przebudowywać inne statki.

Źródło: Radio Szczecin

Zobacz podobne

Prezydent podpisał ustawę o różnicowaniu cen w aukcjach dla offshore

BS

W stoczni „Remontowa” zwodowano drugi prom RoPax

BS

Znamy nazwy nowych promów dla PŻM

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie