Polski Portal Morski
Aktualności Porty

W Świnoujściu wykonawca nowego parkingu dla ciężarówek przejął plac budowy

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA przekazał firmie PRO-TRA BUILDING Sp. z o.o. z Wrocławia plac budowy, na którym powstanie nowy parking dla ciężarówek.

W lutym br. obie spółki podpisały umowę na wybudowanie parkingu w formule zaprojektuj i zbuduj. Teraz po dopełnieniu wszelkich formalności, rozpoczną się roboty budowlane. Ich początek przewidziano na przyszły tydzień, czyli po 7 grudnia.

Nowy parking znajdować się będzie przy ul. Fińskiej w bezpośrednim sąsiedztwie Terminalu Promowego w Świnoujściu. Zaoferuje 278 miejsc dla ciężarówek wraz z infrastrukturą techniczną. Będzie połączony z siecią wodociągową i kanalizacyjną, a także z siecią elektroenergetyczną i teletechniczną. Wyposażony będzie w system sygnalizacji, oznakowania dróg, oświetlenie oraz instalacje sanitarne i recykling odpadów.

Celem inwestycji jest poprawa infrastruktury dostępowej do portu oraz dbałość o środowisko naturalne i usprawnienie połączenia morskiego pomiędzy Świnoujściem a dwoma portami w Szwecji – Trelleborg oraz Ystad.

Jej pozytywne efekty z pewnością odczują mieszkańcy Świnoujścia, bowiem w momencie spiętrzenia ruchu ciężarówek, te nie będą już parkować na poboczach ulic wiodących do terminalu. Ponadto zaplecze sanitarne dostępne na parkingu poprawi komfort oczekiwania kierowców na prom – dodaje Pani Rzecznik Monika Woźniak-Lewandowska

Pełna nazwa projektu to „Zagospodarowanie rezerwy terenowej w południowej części Terminala Promowego w Świnoujściu – miejsca postojowe”, realizowanego w związku z zawartą Umową nr INEA/CEF/TRAN/M2018/1787737 o udzielenie dotacji w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) – Sektor Transportu, pod nazwą działania: „Eliminacja ‘wąskich gardeł’ ostatniej mili – budowa parkingu rezerwowego dla samochodów ciężarowych w Terminalu Promowym w Świnoujściu”, numer działania 2018-PL-TM-0028-W.

Nowy parking będzie gotowy w przyszłym 2021 roku. Jego koszt to prawie 50 mln złotych brutto.

(Monika Woźniak-Lewandowska, 2.12.2020)

Zobacz podobne

Autonomiczne pojazdy podwodne na straży bezpieczeństwa Bałtyku

BS

Zaawansowane badania geofizyczne dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3

BS

CSOV NB320 – ekologiczny gigant dla morskich farm wiatrowych

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie