Polski Portal Morski
Aktualności Porty

”Modernizacja toru wodnego Świnoujście -Szczecin do głębokości 12,5 m” – postęp prac

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m – długo wyczekiwana inwestycja osiąga kolejne etapy.

Przedstawiamy aktualny postęp prac w ramach realizacji projektu:

  • pogłębiarka Vox Amalia pracuje w kilometrażu KM 29 –35 oraz KM 35 -50,
  • pogłębiarka Scheldt River pracuje w kilometrażu KM 29 –54; pod koniec grudnia zastąpi ją pogłębiarka ssąco-refulująca nasiębierna, TSHD Meuse River
  • pod koniec grudnia pracę na torze wodnym rozpocznie specjalistyczny ponton Jetsed, przeznaczony do wyrównywania powierzchni dna i powierzchni skarp podwodnych,
  • rurociąg prowadzący do W28został przełożony do W22, urobek jest obecnie transportowany przez obydwie rury na W22,
  • wydobyto i odłożonona W22 i W28 już łącznie ok. 12mln metrów sześciennych refulatu,•ponton rozpraszający HAM 1208pracuje ponownie przy usypywaniu wyspy W22,
  • Ostrów Grabowski –trwają prace związane ze ścinaniem cypla półwyspu i przebudową obrotnicy dla statków (jednostkiWendai Kraken)do średnicy 362 m i głębokości 12,5 m (wcześniejsze parametry: średnica 280 m i głębokość 10,5 m),
  • trwają prace związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych,
  • dobiegają końca prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych.

Warunki żeglugi

Wprowadzony został obowiązkowy pilotaż dla statków o długości powyżej 50 m, na odcinku od I Bramy Torowej do portu w Szczecinie (Komunikat nr 14 Kapitana Portu Szczecin), rozszerzono także zapis § 56.9 Przepisów Portowych(Komunikat nr 16Kapitana Portu Szczecin).

W związku z rozbiórką odcinka gazociągu DN500, na km 44,460 TWŚ-S od 21 do 22 grudnia został zamknięty akwen o promieniu 500 m na tym kilometrze toru (Komunikat nr 19 Kapitana Portu Szczecin).Prace te nie są prowadzone przez Urząd Morski, w ramach modernizacji toru wodnego do głębokości 12,5 m, tylko w ramach osobnej inwestycji, realizowanej przez GAZ-SYSTEM S.A.

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailemm.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie –warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

Zakotwicz w Szczecinie!

Do godz. 14:00 w poniedziałek, 21 grudnia, zostało przedłużone głosowanie w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Zachęcamy Państwa do oddania głosu na projekt „Zakotwicz w Szczecinie! -instalacja kilkudziesięciu kotwic wydobytych z toru Świnoujście –Szczecin wraz z tablicami edukacyjnymi we wszystkich dzielnicach miasta”. W ramach projektu,w rożnych punktach miasta zostaną wyeksponowane kotwice wydobyte podczas prac pogłębiarskich, związanych z przebudową toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Realizacja projektu polega na renowacji kilkudziesięciu kotwic okrętowych wraz z odcinkami łańcuchów kotwicznych oraz ich lokalizacją w wybranych miejscach w mieście. Obok każdej z kotwic umieszczone zostaną tablice edukacyjne opisujące statki zbudowane w Stoczni Szczecińskiej.

Zobacz podobne

Autonomiczne pojazdy podwodne na straży bezpieczeństwa Bałtyku

BS

Zaawansowane badania geofizyczne dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3

BS

CSOV NB320 – ekologiczny gigant dla morskich farm wiatrowych

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie