Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Terminal Promowy w Świnoujściu. Estakada już jest!

Konstrukcja estakady już stoi. Wykonawca zgodnie z planem  realizuje kolejne etapy przyszłego intermodalnego terminalu.

– Za nami kolejny etap modernizacji terminala – informuje Marek Kowalewski, prezes Terminala Promowego Świnoujście. – Wykonawca zakończył prace konstrukcyjne estakady. Położono są wszystkie przęsła. Trwa umacnianie terenu pod układ torowy, a także prace hydrotechniczne i betonowanie nabrzeża.

Śledząc postęp robót, można stwierdzić, że przebudowa terminalu i dostosowanie go do funkcji intermodalnych będzie zakończona w przyszłym roku – zgodnie z harmonogramem.

Kluczową kwestią tej inwestycji jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych. Ponadto w ramach projektu powstanie nowe  – z połączenia dwóch istniejących – stanowisko promowe  o długości 294 m. Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180 ton nośności.

Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m. Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Z kolei wyposażenie terminalu w cztery nowe ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu „reach stacker” usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex. Prace rozpoczęły się jesienią ub. roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być zakończona w przyszłym roku. Jej Koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Międzynarodowy korytarz transportowy

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk – Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach „autostrady morskiej” z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r.

pj

Zobacz podobne

Port Gdynia dzieli się dobrem i wspiera lokalną społeczność

MZ

BalticPipe. Ile gazu płynie w gazociągu?

BS

Francja wzywa Niemcy do rezygnacji z Nord Stream 2

KD

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie