Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Terminal Promowy w Świnoujściu. Estakada już jest!

Konstrukcja estakady już stoi. Wykonawca zgodnie z planem  realizuje kolejne etapy przyszłego intermodalnego terminalu.

– Za nami kolejny etap modernizacji terminala – informuje Marek Kowalewski, prezes Terminala Promowego Świnoujście. – Wykonawca zakończył prace konstrukcyjne estakady. Położono są wszystkie przęsła. Trwa umacnianie terenu pod układ torowy, a także prace hydrotechniczne i betonowanie nabrzeża.

Śledząc postęp robót, można stwierdzić, że przebudowa terminalu i dostosowanie go do funkcji intermodalnych będzie zakończona w przyszłym roku – zgodnie z harmonogramem.

Kluczową kwestią tej inwestycji jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych. Ponadto w ramach projektu powstanie nowe  – z połączenia dwóch istniejących – stanowisko promowe  o długości 294 m. Z kolei istniejąca rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180 ton nośności.

Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m. Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Z kolei wyposażenie terminalu w cztery nowe ciągniki siodłowe i dwa  wózki wysokiego składowania typu „reach stacker” usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.

Wykonawcą robót jest firma Budimex. Prace rozpoczęły się jesienią ub. roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna być zakończona w przyszłym roku. Jej Koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Międzynarodowy korytarz transportowy

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk – Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach „autostrady morskiej” z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r.

pj

Zobacz podobne

Port Gdynia w czołówce na Bałtyku

MZ

Morawiecki: gazoport, Baltic Pipe i tunel w Świnoujściu pokazują czym jest racja stanu

AB

Tunel Świnoujście. Prace wyprzedzają harmonogram!

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie