Do szczecińskiej MSR „Gryfia” przypłynął na remont masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej m/s „Resko”. W Szczecinie zostaną na statku wykonane prace remontowo-modernizacyjne a remont zakończy się odnowieniem pięcioletnich dokumentów klasyfikacyjnych.
M/s „Resko” to masowiec, przystosowany konstrukcyjnie do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Został zbudowany w 2010 roku i ma nośność 30 tys. ton.
– Ze względu na częste „przecieranie się” w amerykańskich i kanadyjskich śluzach, statek wymaga m.in. kompleksowej konserwacji i pomalowania kadłuba – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Morskiej. – Oprócz tego prace konserwacyjno-malarskie będą dotyczyć ładowni, pokładu i nadbudówki. Ponadto zostanie dokonany przegląd silnika głównego, agregatów, dźwigów pokładowych oraz wszystkich urządzeń nawigacyjnych.
Ważnym elementem prac będzie instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, co wynika z przepisów konwencyjnych IMO, jakie weszły w życie w ubiegłym roku. Remont „Reska” w MSR „Gryfia” potrwa około miesiąca.
Gogol dodaje, iż w tym roku Polska Żegluga Morska zamierza wyremontować w krajowych stoczniach jeszcze co najmniej siedem statków. Będą to masowce : m/s „Juno” (marzec), „Armia Krajowa” (kwiecień), „Legiony Polskie” (czerwiec), „Lubie” (wrzesień) i „Solina” (listopad) oraz dwa promy PŻM zarządzane przez spółkę Unity Line : „Gryf” i „Wolin” (oba w lipcu).
pj