Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Ministerstwo Polska Morska TV

Kanał żeglugowy przez Mierzeję okiem wykonawców

Podczas przekopu Mierzei Wiślanej powstanie 10 144 charakterystycznych betonowych bloczków w trzech różnych rozmiarach, o wadze od 2,34 do 9,6 tony każdy. Będzie to pod tym względem druga na świecie tego rodzaju budowa ponieważ po raz pierwszy zastanowano je na zaporze wodnej Afsluitdijk w Holandii.

Zapraszamy do obejrzenia materiału w którym inżynierowie, odpowiedzialni za realizację poszczególnych elementów inwestycji, opowiadają m.in. o logistyce, wyzwaniach i zastosowanych rozwiązaniach inżynieryjnych. Przedstawiają również ciekawostki związane z budową sztucznej wyspy, falochronów oraz śluzy.

Film przygotowany przez wykonawcę I części budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – konsorcjum NDI/BESIX.

Źródło Marek Gróbarczyk Facebook fot. materiały prasowe NDI/BESIX

Zobacz podobne

Lodołamacz „Tarpan” zwodowany!

KD

Statek – muzeum „Sołdek” przed modernizacją w Gdańskiej Stoczni „Remontowej”

Autor

Hiszpania/ W pierwszej połowie 2021 roku utopiła się rekordowa liczba imigrantów – ponad 2 tys.

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie