Polski Portal Morski
Aktualności Inne

Tunel Świnoujście. Montaż maszyny TBM już na końcowym etapie

Montaż maszyny TBM, która wydrąży tunel pod Świną jest już na końcowym etapie, prace postępują zgodnie z harmonogramem pomimo trwającej zimy. Już w marcu potężna maszyna TBM rozpocznie drążenie tunelu pod Świną.

Tunel w Świnoujściu będzie najdłuższą podwodną przeprawą w Polsce. Część podwodna będzie miała 1484 metry.  Gigantyczna maszyna TBM, która ją wydrąży pod dnem Świny, ma ponad 105 metrów długości i waży 3.120 ton. Sam montaż ma zakończyć się w lutym. Potem maszyna przejdzie jeszcze rozruch technologiczny, a w marcu wystartuje.   

Dziś budowę wizytował wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki wraz z władzami miasta Świnoujście i dyrektorem GDDKiA O/Szczecin Łukaszem Lendnerem.

Inwestorem budowy tunelu pod Świną jest Gmina Miasto Świnoujście. Koszt tej inwestycji to 912 462 026,68 PLN, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie 775 677 722,67 PLN. Prace zakończą się w ostatnim kwartale 2022 roku. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/ Gülermak. Inwestorem zastępczym GDDKiA oddział Szczecin, zaś nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrenz.

Źródło GDDKiA Szczecin/ UM Świnoujście

Zobacz podobne

Śmięcka i Brysna, nowe wyspy na Zalewie Szczecińskim – Rozmowa z Wojciechem Zdanowiczem, dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie

Autor

Umowa na wykonanie drugiej części drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską podpisana!

AB

Sejmowa komisja pozytywnie o poprawkach PiS do projektu zmiany Prawa energetycznego

AZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie