Jak relacjonuje Związek Zawodowy Pilotów Morskich każda sekunda filmu z cumowania gazowca Mesaimeer to w realnym życiu 90 sekund ciągłego procesu analizy i korekty zaplanowanej akcji. Czyli 30 minut kiedy obsada mostka nawigacyjnego: kapitan, dwóch pilotów, oficer wachtowy musi być naprawdę mocno skupiona żeby bezpiecznie osiągnąć cel.
Czy manewrowanie 315 metrowym statkiem jest trudne? Czy skoordynowanie pracy 4 niebieskich smoków o łącznym uciągu około 250 ton jest trudne? Czy delikatny niepokój z tylu głowy że najbliższy warsztat gdzie można gazowca naprawić jest w Turcji – czyli ok 14 dni żeglugi ze Świnoujścia, jakby coś poszło nie tak jak zaplanowano, powoduje szybsze bicie serca? 3 x TAK. A na filmie tak to ładnie wychodzi – magia kina.
źródło Związek Zawodowy Pilotów Morskich