Polski Portal Morski
Bezpieczeństwo Inne Ważne

Zlecono ekspertyzę użeglownienia odcinka Dolnej Wisły

W dniu 8 marca 2021 w RZGW w Gdańsku podpisana została umowa na wykonanie „Ekspertyzy użeglownienia odcinka Dolnej Wisły, na odcinku od m. Siarzewo do ujścia do Zatoki Gdańskiej”. Ekspertyza zostanie wykonana w ramach projektu „Odbudowa budowli regulacyjnych na Dolnej Wiśle od Gniewu do ujścia do Zatoki Gdańskiej: realizowanego przez Zarząd Zlewni w Gdańsku, którego całkowita wartość wyniesie 92 500 000 PLN.

Wykonanie ekspertyzy, zostało zaplanowane w związku z realizacją wymogów Porozumienia AGN zawartego przez Polskę, w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Międzynarodowym Znaczeniu (tzw. Porozumienie AGN). Jest to podstawowy dokument sporządzony przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ  wskazujący na kierunki rozwoju dla sieci dróg wodnych śródlądowych w Europie, którego celem jest: wprowadzenie ram prawnych, które ustalą skoordynowany plan rozwoju i budowy sieci śródlądowych dróg wodnych o międzynarodowym znaczeniu, oparty o uzgodnione parametry infrastrukturalne i eksploatacyjne.

Do zakresu zadania, którego wartość wynosi 239 850,00 PLN  należy:

  1. Weryfikacja ostróg przewidzianych do wydłużenia oraz ich rozstawy z lokalizacją dla uzyskania eksploatacyjnej głębokości 2,8 m dla żeglugi.
  2. Weryfikacja wytypowanych ostróg do remontu celem uzyskania IV klasy szlaku żeglownego na odcinku od Siarzewa do ujścia do Zatoki Gdańskiej.
  3. Analiza wpływu wydłużonych ostróg na budowle sąsiadujące (ostrogi i opaski brzegowe) oraz kolmatację pól między nimi.
  4. Analiza wpływu oddziaływania wydłużonych ostróg na zjawiska lodowe zwłaszcza pochód lodu.
  5. Analiza oddziaływania wydłużonych ostróg na przejście fali wezbraniowej.
  6. Wskazanie zakresu niezbędnych potrzeb remontu pozostałych ostróg na odcinku od Siarzewa do ujścia do Zatoki Gdańskiej.
  7. Wskazanie optymalnych parametrów technicznych wydłużonych i remontowanych ostróg dla uzyskania zakładanych parametrów klasy drogi wodnej.
  8. Ocena możliwości uzyskania IV klasy szlaku żeglugowego od Siarzewa do ujścia do Zatoki Gdańskiej a w przypadku braku wskazanie możliwości uzyskania innej klasy.
  9. Wskazanie możliwej do uzyskania głębokości eksploatacyjnej przy zakładanych modyfikacjach zabudowy koryta. 10. Opracowanie modelu numerycznego koryta rzeki Wisły z wykorzystaniem do wykonania przedmiotowych analiz i symulacji na odcinkach I – od Gniewu do Zatoki Gdańskiej, II- Gniewu do Siarzewa .

Wykonawcą ekspertyzy jest DHI Polska Sp. z o. o z siedzibą w Warszawie, która zobowiązała się opracować ekspertyzę do końca października 2021.

źródło: gdansk.wody.gov.pl/Zespół Komunikacji Społecznej i Edukacji Wodnej PGW Wody Polskie RZGW w Gdańsku. zd: gdańsk/pixabay

Zobacz podobne

Rozpoczęła się przebudowa Nabrzeża Helskiego w gdyńskim porcie

AB

 Łódź regatowa Omega Standard dla najlepszej załogi Mistrzostw Polski Kobiet

PL

Mołdawia obawia się rosyjskiego ataku od strony Morza Czarnego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie