Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski Porty Ważne Żegluga

Polska Żegluga Morska przejmuje spółkę Polskie Promy

       Szczeciński armator przejmuje wszystkie udziały spółki Polskie Promy. Zgody na transakcję udzieliła Rada Pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej.  Przypomnijmy, że przejmowany podmiot został powołany w kwietniu ubiegłego roku przez Polską Żeglugę Bałtycką by realizować budowę nowych polskich promów.

        Po przejęciu spółki Polskie Promy przez PŻM cel ten będzie zachowany, ale w efekcie transakcji to Polska Żegluga Morska będzie tym armatorem, który zleci budowę nowych promów – wyjaśnia Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy szczecińskiego armator. – PŻM będzie również ich przyszłym właścicielem. W planach są trzy jednostki, opcjonalnie czwarta. Część z tego tonażu będzie mogła być czarterowana przez PŻM – poprzez spółkę Polskie Promy armatorowi z Kołobrzegu.

       Siedziba spółki Polskie Promy, będącej odtąd częścią Grupy PŻM, będzie mieścić się w biurowcu PŻM przy pl. Rodła 8 w Szczecinie.

      Przejęcie spółki przez PŻM to kolejny krok na drodze budowy nowych promów. W intencji armatora mają to być jednostki typu ro-pax, o długości kadłuba ponad 200 m i długości linii ładunkowej ok. 4 tys. m. Promy mają powstać w jednej z polskich stoczni. Toczą się rozmowy w tej sprawie.

      Potencjał Grupy PŻM, jej mocna pozycja na rynku żeglugowym oraz wiarygodność finansowa wobec banków, są gwarancją, że promy zostaną zbudowane. Armator chciałby aby pierwszy z nich został oddany do eksploatacji na linię ze Świnoujścia do Ystad jeszcze przed końcem 2024 roku.

     – Grupa PŻM posiada obecnie 62 statki, w tym 58 masowców oraz 4 cztery promy, zarządzane przez własną spółkę promową Unity Line – przypomina Krzysztof Gogol. – To PŻM w 1967 roku ustanowiła pierwszą stałą linię pomiędzy Polską a Skandynawią, umieszczając na linii ze Świnoujścia do Ystad prom „Gryf”.

pj

Źródło własne

Zobacz podobne

Bałtyk stanie się przystanią dla energetyki wiatrowej. Orlen szykuje inwestycje w offshore

KM

Prezes PGNiG: strona kontraktu jamalskiego nie może dowolnie zasad płatności

BS

Będzie można łatwiej dojechać do Port Swinoujście

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie