Trwają prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Pogłębiony tor wodny umożliwi wpłynięcie do Szczecina statków średniej wielkości. Główne prace pogłębiarskie na torze wodnym mają być zakończone do końca sierpnia.
Obecnie trwają prace nad przebudową obrotnicy Orli Przesmyk, kontynuowane jest pogłębianie obszaru cypla gdzie działają 2 pogłębiarki oraz 6 szaland, urobek odkładany jest wewnątrz wyspy W28. Zakończono roboty palowe na wyspie Radolin, nadal trwa pogrążanie mikropali. Pogłębiarki Meuse River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 62+000,
Na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy.
Zakończono prace rozbiórkowe kabla światłowodowego VTS; w strefie Świnoujścia i na Zalewie Szczecińskim położono odcinki nowych kabli. Do położenia został odcinek nowego kabla w strefie Szczecina
Do nabrzeża HUK dotarły już trzy dostawy kamienia hydrotechnicznego, ich transport koleją dotarł aż z południa Polski. Kamień posłuży do umacniania dna i skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim oraz nabrzeżach HUK, Żeglarskim i BONn; przewidywany termin rozpoczęcia instalacji kamienia to przełom marca i kwietnia tego roku
Już w marcu dobiegną końca prace oczyszczeniowe, natomiast planowane zakończenie prac pogłębiarskich to koniec sierpnia, początek września tego roku.
Warunki żeglugi
Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.
Baza Oznakowania Nawigacyjnego
W ramach projektu, trwają także prace budowlane, związane z modernizacją obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. We wszystkich nowych obiektach kubaturowych (biura, magazyny, warsztaty) trwają prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Trwają także roboty drogowe, związane z budową dróg wewnętrznych. Zakończono już roboty konstrukcyjne przy wszystkich nabrzeżach basenu Południowego, trwają tam roboty uzbrojeniowe oraz montaż polerów, drabinek i odbojnic, przy pirsie natomiast toczą się prace konstrukcyjne i zbrojarskie.
Źródło UMS fot. Piloci Morscy Szczecin Twitter