Firma ViaSea Shipping AS z siedzibą w Norwegii uruchamia swój oddział w Gdyni. Tym samym powstanie nowe połączenie żeglugowe Gdynia- Oslo-Kłajpeda. Będzie to kolejna linia łącząca Gdynię z krajami bałtyckimi.
Viasea Shipping rozszerza swoją działalność i już w marcu, otwiera nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa) , a w styczniu otworzyli biuro w Moss (Wielka Brytania). Posiadają siedzibę również w Rotterdamie (Holandia). Połączenia na morzu bałtyckim będą w 100% obsługiwane przez firmę Viasea.
Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni będzie obsługiwana w cyklu tygodniowym już od 19 marca br. przez jednostkę Greetje.
Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea, oferujący szybkie i niezawodne rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej.
Niezawodne usługi short sea z Gdyni / Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni / Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze – mówi Dyrektor Zarządzający Viasea Shipping, Morten Pettersen.
Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie – Gdynia BCT (piątek/sobota) – Oslo (poniedziałek) – Kłajpeda (czwartek) – Gdynia BCT (piątek)
Z niecierpliwością czekam aby dołączyć do zespołu Viasea i wesprzeć naszych obecnych klientów. Z optymizmem patrzę na dalszy rozwój branży shortsea i feederowej wraz z zespołem firmy – mówi Leszek Lange.
Transport morski jest alternatywą bardziej ekologiczną w porównaniu do transportu drogowego, okazał się również bardziej opłacalny. Korzystanie z firm zajmujących się kompleksowym przewozem towarów po Europie jest rozwiązaniem korzystnym nie tylko pod względem finansowym, ale i bezpieczeństwa. Drogi morskie, obok dróg powietrznych, zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa. Przesyłki morskie objęte są przez rygorystyczne regulacje prawne, ładunki każdorazowo muszą być odpowiednio przygotowane i zabezpieczone na czas żeglugi oraz pobytu w porcie.
Transport morski kontenerowy jest opłacalny nie tylko dla wielkich koncernów, ale nawet dla małych czy mikro przedsiębiorstw.
Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia, związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju. Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie – komentuje Adam Meller, Prezes Spółki Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
Port Gdynia rozwija sieć połączeń z krajami bałtyckimi oraz sieć żeglugową short sea shipping.
W przeładunkach kontenerów Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki rosną, mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń – luty 2021 r. przeładowano 153898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. – 140067 TEU – jest wzrostem o 9,9% w przeładunku kontenerów.
Stale rosnące wyniki to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy, poprzez wyjście w morze.
Źródło Port Gdynia