Polski Portal Morski
Aktualności Edukacja Extra

Co daje szkolenie na jachcie I Love Poland?

Spróbowanie pełnego oceanicznego żeglarstwa to najczęstszy cel motywujący do aplikowania w Programie. Dotychczasowi Laureaci podkreślają, że marzenie to zostało zrealizowane w stu procentach, a oprócz tego pozostają pod wrażeniem wielkości jachtu, sił, którym jest poddawany, a także pracy załogi funkcjonującej na jednostce Volvo Open 70 jak perfekcyjnie zgrany organizm.

Już kilkudniowe szkolenie na jachcie ILP wypełnia wszystkie oczekiwania uczestników. Po grudniowym szkoleniu w portugalskim Cascais Daniel Gut, który dwukrotnie aplikował do Programu, wspominał: Dla mnie to super doświadczenie. Dużo zobaczyłem i wyniosłem z tych kilku dni treningów. Silnie wiało, więc wszystko działo się bardzo szybko i mogliśmy poczuć pełny „power” tej łódki. Volvo Open 70 to wymagająca jednostka i żeglowanie na niej różni się od wszystkiego innego, co robiliśmy wcześniej. Dla każdego to był duży skok, niezależnie od tego jaką żeglarską drogę wcześniej przeszedł.

Igor Tarasiuk posiada spore żeglarskie doświadczenie i współpraca w załodze nie jest mu obca. W Polskiej Ekstraklasie Żeglarskiej startował na jachtach Tom28 i Delpha24, a na większych jednostkach uczestniczył również w wielu „match-racingowych” zawodach. Kiedy dowiedział się o jesiennym naborze, stwierdził, że to doskonała okazja i żałowałby, gdyby nie spróbował. Jednym z motywów uczestnictwa była możliwość zdobycia nowego doświadczenia. Nie dość, że je zdobył, to jeszcze jako jeden z dwóch Laureatów został na stałe w załodze ILP. Jego życie uległo zdecydowanej zmianie. Od czasu tygodniowego szkolenia w Cascais w grudniu 2020 roku uczestniczył już w czterech zgrupowaniach, czyli za nim wiele przepływanych godzin na jachcie i pracy przy sprzęcie. Przy tak dużej intensywności treningowej, zwłaszcza poza granicami kraju pod znakiem zapytania stało kontynuowanie studiów na kierunku fizjoterapii. Okazało się, że między innymi z powodu zdalnej nauki spowodowanej Covid-19 udaje się łączyć wszystkie obowiązki. Uczelnia jest wyrozumiała i pozwala mu się spełnić żeglarsko, a dyrekcja projektu ILP również elastycznie podchodzi do jego uczelnianych obowiązków. Fizjoterapeuta w załodze, to dodatkowa wartość i wiedzę Igora już udało się wykorzystać podczas drobnej kontuzji stawu skokowego, jednego z członków załogi.

Ostatnie trzy miesiące w załodze ILP, to według Igora bardzo dobrze wykorzystany czas: W ostatnich tygodniach mieliśmy okazję potrenować ze światowej klasy jednostkami oceanicznymi. To był świetny sprawdzian, mogliśmy zobaczyć, co osiągnęliśmy przez te trzy miesiące i jak zgraliśmy się jako załoga. Dodatkowo popłynęliśmy imitację wyścigu nocnego, co było kolejnym sprawdzianem, nowym i wartościowym.

Czas na zgrupowaniu to nie tylko żeglowanie na wodzie, a również treningi uzupełniające na brzegu. Załoga dobiera się w zależności od potrzeb i predyspozycji w mniejsze grupki. Jedni biegają, inni ćwiczą na gumach, a część na stacjonarnym młynku, który wprowadza element rywalizacji, gdyż członkowie załogi ILP lubą pobijać swoje rezultaty. Często jednak kilkugodzinny dzień na wodzie jest na tyle intensywny, że stanowi wystarczającą jednostkę treningową i na inny wysiłek nie ma już miejsca.

Igor Tarasiuk został przyjęty do załogi na pozycję trymera grota zgodnie ze swoimi umiejętnościami, preferencjami i doświadczeniem, które wyniósł z innych jachtów. Żeglowanie na ILP porównuje do dotychczasowej praktyki: Jest to inny zupełnie świat, ale to, czego się dotychczas nauczyłem na mniejszych jednostkach nie poszło w las, bo sama zasada działania tego wszystkiego jest niezmienna. Na jachcie klasy Volvo Open 70 dochodzi w większej mierze element komunikacyjny. Trzeba doskonale zarządzać ludźmi, by w dobrym momencie pomogli. Poza tym to też inny rodzaj wysiłku, czuję rozwój innych partii mięśniowych.

ŹRÓDŁO I LOVE Poland

Zobacz podobne

PGE i Orsted wystąpiły o zgodę na utworzenie joint-ventures

KD

PGNiG: Prace poszukiwawcze na zachodzie – badania sejsmiczne 2D i 3D

KD

W. Brytania/ Rząd skłania się do budowy tunelu, a nie mostu między Szkocją a Irlandią Płn.

MZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie