Polski Portal Morski
Aktualności Extra Żegluga

Pierwszy komercyjny rejs kontenerowy dolną Wisłą

Barka wypłynęła z Portu Gdańsk do Chełmna, gdzie nastąpił przeładunek towarów na ciężarówki do regionalnej dystrybucji.

Następnie jednostka została ponownie załadowana i wróciła na Wybrzeże. W ciągu tego 4-dniowego rejsu przetransportowano łącznie około 300 ton towarów.

Rejs miał na celu pokazanie możliwości wykorzystania transportu wodnego śródlądowego w przewozach intermodalnych.

Oddolna inicjatywa Województwa Kujawsko-Pomorskiego potwierdziła, że rozwój drogi wodnej rzeki Wisły jest konieczny i potrzebny.


Żegluga śródlądowa może stanowić efektywne uzupełnienie sieci transportowej kraju.


Obecny zestaw pchany składał się z barki GALAR 2 i pchacza TUR-W-01. Realizując usługę transportową pokonuje on trasę na odcinku Gdańsk-Chełmno w ok. 14-15 h (w górę rzeki). Może przewieźć 18 kontenerów 40’ i 6 kontenerów 20’, co daje 42 TEU o łącznej masie 370 ton ładunku. Przystosowanie drogi wodnej do klasy międzynarodowej przyczyniłoby się do aż 2-krotnego zwiększenia tej masy ładunkowej.

Rejs był objęty patronatem honorowym Ministerstwa Infrastruktury.

Wydarzenie odbywa się w ramach projektu EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego).
Strona projektu: http://wislacargo.kujawsko-pomorskie.pl/

źródło: Ministerstwo Infrastruktury/zd: M. Łakajtys dla UMWK-P

Zobacz podobne

Polska Marynarka Wojenna. Supernowoczesne fregaty rakietowe wybudują polskie stocznie

AB

Zakończono kolejny odcinek Via Baltica

PL

Położenie stępki na nowy prom hybrydowy P317

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie