Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję

Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na dostarczenie pogłębiarki, która będzie utrzymywać tor na kanale żeglugowym przez Mierzeję Wiślaną. Zadaniem jednostki będzie też pogłębianie torów prowadzących do małych portów Zalewu Wiślanego – podała PAP rzeczniczka UM w Gdyni Magdalena Kierzkowska.

Wyjaśniła, że Urząd Morski w Gdyni ogłosił postępowanie przetargowe na dostawę pogłębiarki ssąco-refulującej. Dostawa jednostki odbywa się w ramach projektu pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.

Dodała, że otwarcie ofert od chętnych planowane jest 14 kwietnia. Wybrany wykonawca będzie musiał zaprojektować, wybudować i wyposażyć jednostkę. Będzie miał na to 23 miesiące od podpisania umowy.

Jak podano, pogłębiarka będzie służyła pracom konserwacyjnym i utrzymaniowym na głównym torze wodnym, który powstanie po zrealizowaniu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską (tzn. na torze biegnącym przez Zalew i przez rzekę Elbląg). Wykorzystywana będzie również przy pracach pogłębiarskich i podczyszczeniowych na torach prowadzących do małych portów Zalewu Wiślanego.

Jak poinformowała rzeczniczka UM w Gdyni, w ciągu najbliższych tygodni podpisana zostanie umowa na przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg. W jej ramach wykonawca wybuduje też most w Nowakowie. To drugi etap budowy nowej drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Projekt budowy nowej drogi wodnej z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską dotyczy nie tylko samego kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Aby inwestycja była funkcjonalna, oprócz przekopu inwestor zaplanował także inwestycje uzupełniające.

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 km, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.

Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa zgodnie z harmonogramem ma zakończyć się w połowie 2022 roku.

źródło:PAP/materiały prasowe NDI/BESIX

Zobacz podobne

PGZ Stocznia Wojenna podpisuje kontrakt na system obrony bezpośredniej Mieczników C-Guard

AB

Polimery Police. Wielka inwestycja o ogromnym zakresie

BS

Ukraina/ Szef Naftohazu: USA mogą zablokować certyfikację Nord Stream 2

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie