To jedna ze sztandarowych inwestycji w szczecińskim porcie. Za 340 milionów złotych są modernizowane i budowane od podstaw nabrzeża w rejonie Kanału Dębickiego. Pracownicy firmy NDI rozbierają już stare nabrzeża, wbijane są też – prawie metrowej średnicy – rury, na których posadowione będzie nowe nabrzeże. – To nie koniec prac – zapewnia Piotr Arabczyk, kierownik projektu.
– Pogłębiamy kanał, musimy wydobyć półtora miliona metrów sześciennych urobku, który będzie transportowany rurociągiem na wyspę Ostrów Mieleński. Na drugiej stronie, nabrzeża Czeskiego i Słowackiego budujemy nowe nabrzeża. To jest nabrzeże Norweskie i Duńskie o długości ponad 1 kilometra – tłumaczy Arabczyk.
– W rejonie Kanału Dębickiego powstaną dwa kilometry nabrzeży – mówi Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
– Ogromna modernizacja czeka też dwa – obecnie istniejące nabrzeża – Czeskie i Słowackie. One praktycznie zostaną zbudowane od nowa. Poprawa warunków żeglugowych w samym Kanale Dębickim, bo ten kanał będzie pogłębiony do 12,5 metrów. Osiągnie więc tę głębokość, którą będzie miał zmodernizowany i pogłębiony tor wodny Świnoujście-Szczecin – dodaje Woźniak-Lewandowska.
Inwestycja ma być zakończona w 2023 roku.
Projekt jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Relacja z budowy przygotowana przez #RadioSzczecin.
źródło Radio Szczecin