Polski Portal Morski
Aktualności Inne Porty

Port Police. Kluczowe inwestycje postępują

Zgodnie z planami, zachodnia obwodnica Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 ma mieć 54 km długości, z czego 5 km będzie stanowić tunel między Policami a miejscowością Święta.

Zespół oceny projektów inwestycyjnych (ZOPI) przy szczecińskim oddziale GDDKiA zatwierdził przygotowane wcześniej elementy koncepcji programowej wraz z wynikami badań podłoża – przeprowadzono m.in. wiercenia pod Odrą na głębokość do 90 m. Wkrótce, na przełomie kwietnia i maja br., decyzję w sprawie tej dokumentacji podjąć ma komisja oceny przedsięwzięć inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. 

Zatwierdzenie tej dokumentacji będzie oznaczać, że mogą być podejmowane dalsze kroki, działania dla realizacji inwestycji.

Posiadając tę dokumentację osiągniemy poziom przygotowania do przetargu w formule „projektuj i buduj” lub konieczne będą inne kroki, zależące od decyzji podejmowanych na wyższym szczeblu – mówi Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie.

Ostatnio odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli GDDKiA z szefami zakładów chemicznych w Policach i portu morskiego Police – droga i tunel mają poprawić skomunikowanie rozbudowywanych obecnie obiektów przemysłowych.

W decyzji środowiskowej długość tunelu w ciągu zachodniej obwodnicy Szczecina określono na minimum 3,5 km, przy czym w trakcie opracowywania analizowanych obecnie elementów koncepcji programowej uznano, że obiekt, by nie ingerować w istniejące zagospodarowanie, musi być dłuższy – dlatego będzie mieć 5 km. Zgodnie z wybranym wariantem, tunel zacznie się za węzłem Police przy zakładach chemicznych, a skończy w rejonie miejscowości Święta. Poprowadzony zostanie pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i rzeką Odrą. Będzie budowany przez maszynę TBM (ang. Tunnel Boring Machine), a jedynie miejsca wjazdu i wyjazdu z tunelu powstaną przy użyciu ścian szczelinowych. S6 zachodnia obwodnica Szczecina o długości około 54 km połączy A6 na wysokości Kołbaskowa z węzłem drogowym S3 i S6 w Goleniowie. Wartość inwestycji oszacowano na około 3,2 mld zł.

Równocześnie w Polickim Porcie trwają intensywne prace – budowa terminalu przeładunkowego surowców do produkcji polipropylenu w porcie jest już na na etapie ponad 50 proc. zaawansowania. Polimery Police to jedna z największych inwestycji w polski przemysł chemiczny. Do terminalu będzie dostarczany statkami propan i etylen, z których powstawać mają polimery. W Porcie Police powstają też nabrzeża gdzie będą cumować statki, dostarczające gaz do produkcji propylenu.

źródło https://inzynieria.com/GDDKiA Szczecin

Zobacz podobne

W stoczni „Remontowa” zwodowano drugi prom RoPax

BS

Znamy nazwy nowych promów dla PŻM

BS

 Wiceszef MI: w przyszłym roku więcej pieniędzy na uczelnie morskie

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie