Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

Warmińsko-Mazurskie: Biała flota z Ostródy gotowa do sezonu żeglugowego

Statki pasażerskie Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej są już przygotowane do sezonu żeglugowego, który rozpoczyna się 1 maja. W poprzednim roku z usług tej miejskiej spółki, która jest największym przewoźnikiem po Kanale Elbląskim, skorzystało ponad 52 tys. turystów.

„Jesteśmy gotowi, żeby od 1 maja wszystkie nasze jednostki mogły wyruszyć na trasy. Pięć statków ma pływać na odcinku pochylniowym Kanału Elbląskiego. Jeden po Jeziorze Drwęckim, a w wakacje dołączy do niego kolejny” – poinformowała PAP Anna Kościukiewicz-Skorupa z Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej.

Nowością tegorocznego sezonu będzie dwugodzinny rejs po zachodniej stronie Jeziora Drwęckiego, w kierunku Samborowa i rzeki Drwęcy. To rzadko odwiedzana dotąd przez turystów część tego akwenu, miejsce bytowania rzadkich gatunków ptactwa.

„Liczymy, że jeśli pogoda będzie dopisywać, to ludzie po tak długim okresie zamknięcia w domach będą chcieli spędzić czas na świeżym powietrzu i skorzystać z naszych rejsów. Już teraz widzimy, że jest takie zainteresowanie, bo wiele osób dzwoni, pyta czy pływamy i dokonuje rezerwacji” – powiedziała Kościukiewicz-Skorupa.

W ubiegłym roku z powodu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa statki białej floty z Ostródy rozpoczęły sezon dopiero od czerwca, a przez pierwszy miesiąc musiały ograniczyć o połowę liczbę dostępnych miejsc na pokładzie. Pomimo tego przewiozły w sumie ponad 52,5 tys. pasażerów, czyli tylko o kilka tysięcy mniej niż średnio w poprzednich sezonach. Według przewoźnika na tak dobry zeszłoroczny wynik, wpłynęły głównie udane miesiące wakacyjne, gdy na Warmii i Mazurach było bardzo wielu turystów.

Zbudowany w 1862 r. Kanał Elbląski ma ponad 84 km długości i łączy najdłuższe polskie jezioro – Jeziorak z Zalewem Wiślanym. Jest unikatowym w skali świata zabytkiem hydrotechniki, dzięki czynnemu systemowi pięciu pochylni z tzw. suchym grzbietem – w Buczyńcu, Kątach, Oleśnicy, Jeleniach i Całunach. To one stanowią główną atrakcję turystyczną tej drogi wodnej. Statki i jachty, żeby pokonać różnicę poziomów, są umieszczane na wózkach i przeciągane po torowisku za pomocą stalowych lin, które porusza koło wodne. Na kanale są też cztery śluzy: Miłomłyn, Zielona, Mała Ruś i Ostróda.

źródło:PAP/zd:zegluga.com.pl

Zobacz podobne

Najstarszy bursztyn z Bałtyku znaleziony na Płw. Iberyjskim

KM

Trzeba przystosować nasze działania w dziedzinie obronności morskiej, infrastruktury krytycznej nadbrzeżnej i morskiej

BS

NFOŚiGW: w najnowszej edycji programu „Moja Woda” złożono wnioski na ponad 45 mln zł

JK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie