Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo Żegluga

M. Gróbarczyk o przekopie Mierzei Wiślanej: Bez swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego nie jest możliwa ochrona granicy

Bez swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego nie jest możliwa ochrona granicy, ponieważ strona rosyjska kontroluje całość akwenu w zakresie dostępu. Swobodny dostęp spowoduje rozwój gospodarczy, stwarzając możliwości ekonomiczne do rozwoju m.in. portu w Elblągu oraz pozostałych portów Zalewu Wiślanego – powiedział Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, zapowiedział, że we wtorek zostanie podpisana umowa na realizację drugiego etapu przekopu Mierzei Wiślanej.

Sprawę skomentował Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

– Jest to kontynuacja pierwszej części, a więc udrożnienia swobodnego dostępu do portu w Elblągu. Drugi etap dotyczy przede wszystkim pogłębienia rzeki Elbląg, budowy układu mostowego w Nowakowie, a więc likwidacji tymczasowego mostu zwodzonego, który obecnie utrudnia dostęp do portu. To także wykonanie pogłębienia na rzece Elbląg, aby mogła odbywać się swobodna żegluga. Jest to element, który zakładaliśmy w drugim etapie i jesteśmy bardzo zadowoleni, że przetarg rozstrzygnął się pozytywnie oraz bez większych opóźnień. Mamy nadzieję, że realizacja również przebiegnie bez problemu – wskazał polityk.

Prace nad przekopem Mierzei Wiślanej obejmują także trzeci etap.

– Trzeci etap to pogłębienie samego Zalewu Wiślanego, a więc jest to ostatni etap drogi wodnej. Nie wystąpi tutaj skomplikowany charakter prac. Pogłębienie jest elementem całkowicie przygotowanej do oddania drogi wodnej i realizacji zgodnie z założonymi planami – mówił wiceszef resortu infrastruktury.

Wiceminister infrastruktury przypomniał znaczenie, jakie dla Polski ma przekop Mierzei Wiślanej.

– Bez swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego nie jest możliwa ochrona granicy, ponieważ strona rosyjska kontroluje całość akwenu w zakresie dostępu. Swobodny dostęp spowoduje rozwój gospodarczy, stwarzając możliwości ekonomiczne do rozwoju m.in. portu w Elblągu oraz pozostałych portów Zalewu Wiślanego. Jest to otwarcie się na kierunek wschodni, jeśli chodzi o nową grupę klientów, operatorów, która będzie miała szanse rozwijać się w elbląskim porcie – podsumował Marek Gróbarczyk.

źródło: RM

Zobacz podobne

Transformacja energetyczna w Polsce zagrożona brakiem fachowców

PL

Karetki wodne na mazurskich jeziorach kończą dyżur

PL

Chór Politechniki Morskiej w Szczecinie ogłasza nabór!

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie