Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo Żegluga

M. Gróbarczyk o przekopie Mierzei Wiślanej: Bez swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego nie jest możliwa ochrona granicy

Bez swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego nie jest możliwa ochrona granicy, ponieważ strona rosyjska kontroluje całość akwenu w zakresie dostępu. Swobodny dostęp spowoduje rozwój gospodarczy, stwarzając możliwości ekonomiczne do rozwoju m.in. portu w Elblągu oraz pozostałych portów Zalewu Wiślanego – powiedział Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, zapowiedział, że we wtorek zostanie podpisana umowa na realizację drugiego etapu przekopu Mierzei Wiślanej.

Sprawę skomentował Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

– Jest to kontynuacja pierwszej części, a więc udrożnienia swobodnego dostępu do portu w Elblągu. Drugi etap dotyczy przede wszystkim pogłębienia rzeki Elbląg, budowy układu mostowego w Nowakowie, a więc likwidacji tymczasowego mostu zwodzonego, który obecnie utrudnia dostęp do portu. To także wykonanie pogłębienia na rzece Elbląg, aby mogła odbywać się swobodna żegluga. Jest to element, który zakładaliśmy w drugim etapie i jesteśmy bardzo zadowoleni, że przetarg rozstrzygnął się pozytywnie oraz bez większych opóźnień. Mamy nadzieję, że realizacja również przebiegnie bez problemu – wskazał polityk.

Prace nad przekopem Mierzei Wiślanej obejmują także trzeci etap.

– Trzeci etap to pogłębienie samego Zalewu Wiślanego, a więc jest to ostatni etap drogi wodnej. Nie wystąpi tutaj skomplikowany charakter prac. Pogłębienie jest elementem całkowicie przygotowanej do oddania drogi wodnej i realizacji zgodnie z założonymi planami – mówił wiceszef resortu infrastruktury.

Wiceminister infrastruktury przypomniał znaczenie, jakie dla Polski ma przekop Mierzei Wiślanej.

– Bez swobodnego dostępu do Zalewu Wiślanego nie jest możliwa ochrona granicy, ponieważ strona rosyjska kontroluje całość akwenu w zakresie dostępu. Swobodny dostęp spowoduje rozwój gospodarczy, stwarzając możliwości ekonomiczne do rozwoju m.in. portu w Elblągu oraz pozostałych portów Zalewu Wiślanego. Jest to otwarcie się na kierunek wschodni, jeśli chodzi o nową grupę klientów, operatorów, która będzie miała szanse rozwijać się w elbląskim porcie – podsumował Marek Gróbarczyk.

źródło: RM

Zobacz podobne

Stocznia Remontowa buduje promy dla polskiego armatora Unity Line

AZ

Szczerski: prezydent Duda rozmawiał z premier Danii o dokończeniu Baltic Pipe

BS

Połowa trasy podmorskiego gazociągu Baltic Pipe została już ułożona !

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie