Norweska armator Höegh Autoliners intensyfikuje swoją działalność zmierzająca do dekarbonizacji żeglugi. Zdaniem przedstawicieli firmy już za 2 lata, w roku 2023 do eksploatacji wejdzie bezemisyjny samochodowiec klasy Aurora i będzie to najbardziej przyjazny dla środowiska samochodowiec, jaki kiedykolwiek zbudowano.
Statek powstanie w chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding Industry, wyposażony będzie w wielopaliwowy silnik MAN B&W, który może być zasilany różnymi biopaliwami i paliwami konwencjonalnymi, w tym także LNG. Po niewielkich modyfikacjach może przejść na paliwa bezemisyjne, w tym – amoniak.
-Dzięki silnikowi wielopaliwowemu możliwości zasilania także amoniakiem Höegh Autoliners przenosi dekarbonizacje żeglugi na nowy poziom – powiedział Hans Eivind Siewers, dyrektor segmentu statków pasażerskich i ro-ro w DNV.
-Mając na uwadze przyszłość ładunków i paliw o zerowej emisji dwutlenku węgla, statki Aurora zostały zaprojektowane z myślą o bardziej ekologicznej przyszłości. Bedzie to najbardziej przyjazny dla środowiska samochodowiec, jaki kiedykolwiek zbudowano. Aurora Class to duży krok na naszej drodze do zerowej emisji w przyszłości – powiedział Andreas Enger, dyrektor generalny Höegh Autoliners.
źródło Infomare Fot. Höegh Autoliners