Polski Portal Morski
Aktualności Extra Ministerstwo Ważne

Marek Gróbarczyk: nowa baza lodołamaczy w Podjuchach poprawi bezpieczeństwo i międzynarodową żeglugę!

Przedstawiciele szczecińskiego oddziału Wód Polskich oraz firmy Strabag podpisali umowę  na wybudowanie nowej bazy dla lodołamaczy w Podjuchach. Kontakt opiewa na kwotę 22 mln zł. To istotna inwestycja ze względu na bezpieczeństwo, o czym przekonaliśmy się podczas akcji likwidacji zatorów lodowych na Odrze minionej zimy – stwierdził Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury. – Z drugiej strony rozpoczynamy inwestycje dostosowując parametry drogi wodnej, która połączy Bałtyk z Morzem Północnym, do klasy międzynarodowej.

Minister Gróbarczyk, tuż przed podsianiem kontraktu podkreślił również znaczenie tej drogi wodnej, łączącej porty Szczecin i Świnoujście z Berlinem i całym jego zapleczem. 

Przemysław Daca, prezes Wód Polskich dodał, że baza w Szczecinie będzie najnowocześniejszą tego typu w Europie. Zapewni miejsce dla polskich i niemieckich lodołamaczy, ale też tutaj będzie nowoczesne centrum dowodzenia i serwis jednostek.


   – Kolejną, bardzo ważna inwestycją infrastrukturalną na Odrzańskiej Drodze Wodnej będzie podniesienie mostu w Podjuchach i dostosowanie go do parametrów IV klasy międzynarodowej – dodał Daca. – Prawdopodobnie już w przyszłym miesiącu podpiszemy umowę z wykonawcą.

Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski zwrócił uwagę na fakt, że to kolejna inwestycja realizowana na Pomorzu Zachodnim przez rząd PiS w trudnym czasie  pandemii.

– Wszystkie inwestycje kontynuujemy mimo globalnego kryzysu – kontynuował wojewoda. – I są to projekty perspektywiczne, zapewniające m.in. bezpieczeństwo przeciwpowodziowe na dziesiątki lat.

Poseł Leszek Dobrzyński podkreślił, że to kolejna dobra wiadomość i kolejne miliony zainwestowane na Pomorzu Zachodnim w połączenia drogowe, lotnicze, kolejowe, i śródlądowe drogi wodne właśnie. Z kolei poseł Artur Szałabawka w swojej retrospektywnej  wypowiedzi przypomniał głosy politycznych oponentów, sugerujących iż inwestycje w lodołamacze w erze ocieplenia klimatu są niepotrzebne.

– Ostatnia zima zweryfikowała te poglądy – dodał. – Musimy patrzeć w przyszłość, przewidywać zagrożenia i przeciwdziałać im z wyprzedzeniem.

Wojciech Trojanowski z zarządu firmy Strabag przyznał, że więcej do powiedzenia będzie miał po zakończeniu inwestycji w mniej więcej za rok. – Od 30 lat realizujemy kontrakty w Zachodniopomorskiem, zarówno  mostowe, drogowe, kolejowe i wodne – wyliczał przedstawiciel wykonawcy, teraz m.in. most w Krośnie czy linię kolejową Poznań-Szczecin – Postaramy się i to zadanie zrealizować w terminie. 

– Mamy zespół fachowców, z którym będziemy konsekwentnie zrealizować kolejne inwestycje na Odrze – zapewnił Marek Duklanowski, dyrektor oddziału Wód Polskich w Szczecinie. – Kolejną będzie wspomniany most. Komunikacja i bezpieczeństwo na Odrze to nasze priorytety. 

pj

Zobacz podobne

Dworczyk o cofnięciu decyzji środowiskowej dla Baltic Pipe: analizujemy sytuację, aby zaplanować dalsze działania

AB

Morskie rocznice: 111 lat temu „Dar Pomorza” wyruszył w pierwszy rejs

MZ

Terminal Promowy w Świnoujściu. Estakada już jest!

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie