Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo Stocznie

PGZ. Powstało konsorcjum do budowy fregat Miecznik

14 maja Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. poinformowała o utworzeniu konsorcjum PGZ-Miecznik. Nowy twór ma być głównym wykonawcą programu budowy dla Marynarki Wojennej trzech fregat wielozadaniowych, które kryją się pod kryptonimem Miecznik.

Pierwszymi podmiotami, które znalazły się w jego składzie są Polska Grupa Zbrojeniowa S.A., PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.. Zgodnie z informacją, pierwszym polskim partnerem, który dołączył do konsorcjum będzie Remontowa Shipbuilding S.A. z Gdańska. Jak ujął to prezes Zarządu PGZ S.A., Sebastian Chwałek, powołanie konsorcjum to kamień milowy w projekcie budowy fregat dla Marynarki Wojennej RP. Kolejnym ważnym krokiem będzie złożenie do Inspektoratu Uzbrojenia wstępnego formularza ofertowego. Jesteśmy gotowi do zaprojektowania i wybudowania okrętów takich jak fregata, opartych na najnowocześniejszych technologiach i o dużym stopniu skomplikowania.

Zgodnie z dostępnymi informacjami wiadomo, że Inspektorat Uzbrojenia wystosował zaproszenie do negocjacji PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. 15 kwietnia bieżącego roku. Zgodnie z przedmiotowym zaproszeniem Zamawiający dopuszcza szeroki udział krajowych podmiotów przemysłu obronnego oraz podmiotów badawczo-naukowych, a po stronie Wykonawcy znajduje się wskazanie potencjalnych konsorcjantów, wraz z którymi, we współpracy w partnerami zagranicznymi, zaproponuje on możliwe rozwiązania w formule konkurencyjnej.

Minister Mariusz Błaszczak planuje podpisanie umowy na budowę prototypowej fregaty jeszcze w pierwszym półroczu bieżącego roku. Kolejne dwie jednostki zostaną zbudowane po zakończeniu prób – podobne rozwiązanie zastosowano m.in. w programie niszczycieli min typu Kormoran II. Z nieoficjalnych doniesień prasowych wynika, że PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. rozesłała do kilku doświadczonych stoczni zachodnich zaproszenia do składania ofert technicznych i finansowych, dając im jednocześnie zaledwie kilka tygodni na ich przygotowanie.

Źródło zbiam.pl

Zobacz podobne

Największy statek z polskiej stoczni

BS

Polsko-niemiecki impas ws. rozbudowy Odry

BS

 61 lat temu w Stoczni Gdańskiej wybuchł pożar na statku m/s „MARIA KONOPNICKA”. Zginęło 22 stoczniowców

BS

1 komentarz

Andrzej STAWSKI 14 maja 2021 at 19:42

I najlepiej oddać je pod zarząd Obajtka.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie