Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski Technologie Ważne

Montaż najwyższego urządzenia instalacji Polimery Police zakończony sukcesem

W dniu 18 maja została zamontowana 96-metrowa kolumna (splitter) propan-propylen. Do jej realizacji został wykorzystany jeden z największych na świecie dźwigów pierścieniowych (ring crane).

Propan-propylen splitter to jedno z kluczowych urządzeń instalacji odwodornienia propanu (PDH) i jednocześnie najwyższe urządzenie całego kompleksu „Polimery Police”. P-P splitter będzie służył do rozdzielenia propylenu i nieprzereagowanego propanu. Otrzymany surowiec o najwyższej jakości polimerowej umożliwi produkcję polipropylenu.

– Skomplikowana, wymagająca ogromnego zaangażowania operacja montażu propan-propylen splittera została zakończona sukcesem. Tym samym osiągnęliśmy kolejny kamień milowy realizacji inwestycji „Polimery Police”- podkreślił Mariusz Grab, prezes Zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A.

Całkowity postęp rzeczowy projektu, uwzględniający realizację wszystkich zadań wchodzących w zakres inwestycji „Polimery Police”, w tym: projektowanie, zamówienia, dostawy i prace budowlane wynosi blisko 60%. Postęp prac budowlanych wynosi 48%.

Operacja pionizacji splittera P-P została przeprowadzona z wykorzystaniem dźwigu pierścieniowego, którego średnica podstawy wynosi 21 metrów, wysokość całkowita 121 metrów, a maksymalny udźwig to 1600 ton.

– Do realizacji tego zadania przygotowania trwały 12 tygodni, w tym 21 dni zajął montaż samego dźwigu. W tym czasie propan-propylen splitter został wyposażony m.in. w etażerki, rurociągi zewnętrzne oraz został zaizolowany.. Zanim przystąpiono do montażu p-p splittera, ring crane zainstalował w sumie 8 urządzeń, w tym m.in.  depropanizer o masie 257 ton i wysokości 56 m – poinformował Andrzej Niewiński, prezes Zarządu Grupy Azoty Polyolefins S.A.

Docelowa wydajność kompleksu „Polimery Police” po uzyskaniu pełnych mocy produkcyjnych będzie wynosiła 429 tys. ton. propylenu i 437 tys. ton polipropylenu rocznie.

Za realizację kontraktu odpowiada koreańska firma Hyundai Engineering Co., Ltd.

Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest na 2023 rok.

źródło Grupa Azoty

Zobacz podobne

Remont oznakowania nawigacyjnego “Żuławy”

KM

Budowa kolei dużych prędkości szansą na rozwój

AB

Wyniki za styczeń w Porcie Gdynia

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie