Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski Technologie Ważne

Montaż najwyższego urządzenia instalacji Polimery Police zakończony sukcesem

W dniu 18 maja została zamontowana 96-metrowa kolumna (splitter) propan-propylen. Do jej realizacji został wykorzystany jeden z największych na świecie dźwigów pierścieniowych (ring crane).

Propan-propylen splitter to jedno z kluczowych urządzeń instalacji odwodornienia propanu (PDH) i jednocześnie najwyższe urządzenie całego kompleksu „Polimery Police”. P-P splitter będzie służył do rozdzielenia propylenu i nieprzereagowanego propanu. Otrzymany surowiec o najwyższej jakości polimerowej umożliwi produkcję polipropylenu.

– Skomplikowana, wymagająca ogromnego zaangażowania operacja montażu propan-propylen splittera została zakończona sukcesem. Tym samym osiągnęliśmy kolejny kamień milowy realizacji inwestycji „Polimery Police”- podkreślił Mariusz Grab, prezes Zarządu Grupy Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A.

Całkowity postęp rzeczowy projektu, uwzględniający realizację wszystkich zadań wchodzących w zakres inwestycji „Polimery Police”, w tym: projektowanie, zamówienia, dostawy i prace budowlane wynosi blisko 60%. Postęp prac budowlanych wynosi 48%.

Operacja pionizacji splittera P-P została przeprowadzona z wykorzystaniem dźwigu pierścieniowego, którego średnica podstawy wynosi 21 metrów, wysokość całkowita 121 metrów, a maksymalny udźwig to 1600 ton.

– Do realizacji tego zadania przygotowania trwały 12 tygodni, w tym 21 dni zajął montaż samego dźwigu. W tym czasie propan-propylen splitter został wyposażony m.in. w etażerki, rurociągi zewnętrzne oraz został zaizolowany.. Zanim przystąpiono do montażu p-p splittera, ring crane zainstalował w sumie 8 urządzeń, w tym m.in.  depropanizer o masie 257 ton i wysokości 56 m – poinformował Andrzej Niewiński, prezes Zarządu Grupy Azoty Polyolefins S.A.

Docelowa wydajność kompleksu „Polimery Police” po uzyskaniu pełnych mocy produkcyjnych będzie wynosiła 429 tys. ton. propylenu i 437 tys. ton polipropylenu rocznie.

Za realizację kontraktu odpowiada koreańska firma Hyundai Engineering Co., Ltd.

Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest na 2023 rok.

źródło Grupa Azoty

Zobacz podobne

Reuters: USA nie sądzą, że atak Rosji na Odessę od strony morza jest nieunikniony

BS

Dwa rosyjskie masowce kotwiczą w pobliżu polskiej granicy

BS

Balt Military Expo 2021. Konkurencja zagranicznych firm w programie Miecznik

MZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie