Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Największe statki będą mogły wpływać do Świnoujścia

Pogłębienie toru wodnego do Świnoujścia – tak, aby do tego portu mogły wpływać możliwie jak największe jednostki – zakłada jeden z punktów programu „Polski Ład”, który przyjęła Zjednoczona Prawica.

– To ogromna inwestycja – zapewniał wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

– Ogromny koszt, dlatego też zapisujemy go w „Ładzie” i zakładamy, że to środki o wartości około czterech miliardów złotych, z dużymi uzgodnieniami. Przecież będziemy musieli prowadzić negocjacje ze stroną niemiecką, ale bezwzględnie chcemy to uczynić, bo to jedyny moment i okazja ku temu, aby stworzyć rozwiązanie już na stałe – tłumaczył Gróbarczyk.

Pogłębienie toru podejściowego tzw. Północnego jest potrzebne, aby statki mogły wpływać do projektowanego głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.

– Będzie kluczowe, jeżeli chodzi o otworzenie Świnoujścia na największe kontenerowce, na największe jednostki. W ten sposób stworzenie rozwiązań, które już na stałe umocnią w przyszłości nową inwestycję, która teraz jest w fazie projektowania, a więc budowy Terminala Kontenerowego w Świnoujściu – dodał Gróbarczyk.

O modernizacji toru wodnego tzw. Północnego do Świnoujścia mówi się już od kilku lat. Profesor Stanisław Gucma pisał w analizie: „północny tor do pławy numer 1. powinien mieć głębokość większą lub równą 17,5 metra”.

źródło Radio Szczecin

Zobacz podobne

Port Szczecin. Praca w rejonie Basenu Kaszubskiego wre

BS

Wiceminister Witkowski: w porcie w Elblągu potrzebne są dodatkowe prace

JK

Zgoda na pierwszy odwiert na koncesji Equinora i PGNiG na Morzu Norweskim

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie