Polski Portal Morski
Aktualności Środowisko Ważne Żegluga

Postęp prac przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5

Trwają prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Pogłębiony tor wodny umożliwi wpłynięcie do Szczecina statków średniej wielkości. Planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.

Roboty czerpalne przy Ostrowie Grabowskim zostały zakończone, wyczerpany urobek został odłożony wewnątrz wyspy W28, trwają prace przygotowawcze do umacniania skarp podwodnych, prace czerpalne są prowadzone w obszarze Wielkiej Kępy (pogłębiarki Małż II i Homar),

W obszarze wyspy Radolin trwa montaż stalowego oczepu, montaż platformy obsługowej oraz prowadzone są prace związane z wykonaniem zasypu grodzy.

Równocześnie trwają prace przy umacnianiu skarp podwodnych przy nabrzeżach BONn, Huk i Żeglarskim.

Pogłębiarki Meuse River, Scheldt River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000, dodatkowo na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne.

Na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, z kolei na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy. Przy wyspie W22 trwa montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych, a przy wyspie W28 rozpoczęto prace przygotowawcze pod roboty umocnieniowe.

Prace pogłębiarskie wykonano w ponad 70%, planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.

Warunki żeglugi

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.

Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne.

W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

 Jego wartość to 1,4 miliarda złotych.

Inwestycja rozpoczęła się dwa lata temu i prowadzona jest przez Urząd Morski i Zarząd Portu Szczecin-Świnoujście.

Źródło UMS

Zobacz podobne

Wkrótce operacja przewiezienia największego i najcięższego elementu do budowy kompleksu Olefiny III

AZ

Montaż dachu na drugim zbiorniku propanu w Terminalu Przeładunkowo-Magazynowym

BS

Jak wspierać produkcję i eksploatację sprzętu wojskowego?

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie