Prace nad budową tunelu w Świnoujściu wciąż posuwają się do przodu. Zakończyło się uszczelnianie płyty dennej i ścian szczelinowych oraz demontaż niepotrzebnego już żelbetowego toru dla bram maszyny TBM i odpompowywanie wody – to wszystko działo się w komorze startowej na wyspie Uznam.
Zamontowano kolejne pierścienie dwumetrowe. Razem już jest 170 ringów półtorametrowych i 86 dwumetrowych – docelowych. Ponadto trwają prace przy wiadukcie nad segmentem S7. Wykonywano izolację stropu górnego w segmentach S10 i S11. Prace porządkowe po robotach wodno-kanalizacyjnych wzdłuż ul. Karsiborskiej. Trwa jednocześnie budowa drogi głównej DK 93 i dojazdu do oczyszczalni. Nie mniej dzieje się po drugiej stronie cieśniny, na wyspie Wolin. Komora odbiorcza TBM jest odwadniana – podobnie jak rampa i tunel wykonywany metodą stopową. Prace przy wiadukcie nad segmentem R11.
Obecnie przygotowywana jest obudowa do tunelu pod Świną. Elementy obudowy, które Wyspiarka montuje w drążonym tunelu, powstają w pobliskim zakładzie prefabrykacji. Na przygotowanie obudowy potrzeba 29 tysięcy metrów sześciennych betonu.
Łącznie na całą budowę pójdzie 100 tysięcy metrów sześciennych betonu z czego na ściany szczelinowe 38 tys. m3, a na konstrukcje 23 tys. m3. A do tego około 11 tysięcy ton stali! To naprawdę ogromna inwestycja!
źródło: UM Świnoujście