Zapraszamy na wycieczkę do środka tunelu, gdzie można z bliska przyjrzeć się postępom prac. Tym razem budowa tunelu w Świnoujściu z trochę innej perspektywy.
W ubiegłym tygodniu wyspiarka zamontowała 25 dwumetrowych pierścieni. W szybie startowym odpompowywano wodę, uszczelniano płytę denną i ściany szczelinowe oraz zlikwidowano studnię odwodnieniową. Zamontowano też dodatkową pompę transferową. W rejonie rampy trwały m. in. prace przy wiadukcie nad segmentem siódmym, a w segmentach dziesiątymi i jedenastym izolowano strop górny.
Nieustannie trwa separacja urobku – w zakładzie STP. W związku z postojem technologicznym maszyny TBM możliwe było wykonanie prac serwisowych. Bez ustanku w zakładzie prefabrykacji trwa produkcja segmentów obudowy tunelu.
Po obu stronach Świny prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu. Trwają też roboty drogowe.
Co obejmuje projekt ?
Przedmiotem inwestycji jest zaprojektowanie i budowa drogi klasy GP pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu, na odcinku od ul. Karsiborskiej na wyspie Uznam do skrzyżowania z ul. Duńską i ul. Fińską na wyspie Wolin, o łącznej długości ok. 3,2 km. Zakres Inwestycji obejmuje budowę tunelu drążonego w technologii maszyny TBM pod cieśniną Świny o długości ok. 1,44 km wraz z dojazdami do tunelu w postaci wykopu otwartego i tunelu wykonywanego metodą stropową na wyspie Uznam oraz na wyspie Wolin. Elementami układu drogowego będą również: drogi dojazdowe do tunelu, plac manewrowy, skrzyżowanie – rondo na wyspie Wolin i skrzyżowanie typu T na wyspie Uznam. W zakresie inwestycji jest również przebudowa istniejących przyległych ulic.
Inwestorem budowy tunelu jest Gmina Miasto Świnoujście, a Inwestorem Zastępczym w jej imieniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie. Nadzór inżynierski w funkcji konsultanta pełni SWECO. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR S.A. (lider konsorcjum), PORR Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol – Szczecin S.A
źródło: um Świnoujście, materiał firmowy: PORR S.A.