Polski Portal Morski
Aktualności Technologie

PRS na sympozjum Hydronav 2021

W dniach 19 i 20 maja 2021 odbyło się sympozjum Hydronav ’21 organizowane przez Politechnikę Gdańską, Fundację Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska i Gdański Oddział Polskiej Akademii Nauk.

To już 22. edycja wydarzenia, skupiającego ekspertów i naukowców zajmujących się, między innymi problematyką nawigacji w żegludze, zagadnieniami hydromechaniki statków i konstrukcji offshore.

Sympozjum było podzielone na 5 sesji, podczas których szczegółowo pochylano się nad licznymi tematami badawczo- rozwojowymi branży morskiej. Wśród uczestników konferencji można wymienić przedstawicieli, m.in. Politechniki Gdańskiej, Akademii Morskiej w Szczecinie, Centrum Techniki Okrętowe. Fundacji Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska z Iławy, Instytutu Morskiego z Gdyni, a także Polskiego Rejestru Statków.

W pierwszym dniu wydarzenia odbyły się 3 sesje. Pierwsza sesja wydarzenia dotyczyła oporów i napędu jednostek. Krótkiego przeglądu zmian w wymaganiach dla napędu statku uzyskującego klasę lodową dokonał specjalista techniczny PRS Marek Narewski przedstawiając wypracowane w IACS wymagania, które zostały zaimplementowane w Przepisach PRS. Druga sesja dotyczyła manewrowości statku, a głos w niej zabrali m.in. przedstawiciele podmiotów organizujących wydarzenie. Sesja zawierała prezentacje dotyczące doświadczeń i problemów wynikających z prowadzonych badań modelowych. W trzeciej sesji, związanej z zaawansowanym modelowaniem obliczeniowym i eksperymentalnym, głos zabrał specjalista techniczny PRS Janusz Narewski. W swojej prelekcji omówił pojęcie “cyfrowego bliźniaka” statku, który towarzyszyłby jednostce w całym cyklu jego życia, z perspektywy towarzystwa klasyfikacyjnego.

Drugi dzień  sympozjum rozpoczęła sesja dotycząca zagadnień związanych z właściwościami morskimi statków. Na początek przedstawiono zespołową pracę dotyczącą obowiązujących wymagań statecznościowych. a także tymczasowych wytycznych IMO odnośnie kryteriów statecznościowych statku nieuszkodzonego i ich wdrażania w PRS poprzez tworzenie wewnętrznego dedykowanego oprogramowania. Temat opracowali: dr Monika Warmowska-Gadzińska, dr inż. Andrzej Laskowski, Henryk Purowski oraz Maja Malinga z Pionu Naukowo-Badawczego PRS. Tę samą sesję zakończyło wystąpienie specjalisty technicznego Andrzeja Jankowskiego, w której przedstawił metodę wykonania analizy awaryjnego wodowania łodzi ratunkowej z pasażerskiego promu ro-ro. Ostatnia sesja konferencji poświęcona była tematyce offshore i morskiej energetyce wiatrowej.

Udział przedstawicieli Polskiego Rejestru Statków S.A. w wydarzeniu, w którym uczestniczyło wielu przedstawicieli polskich uczelni, instytutów badawczych związanych z branżą morską, pozwala PRS umacniać pozycję instytucji skupiającej specjalistów o bogatym doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy.


– Regularnie uczestniczymy w wydarzeniach o charakterze naukowym i prezentujemy wyniki naszych prac badawczo-rozwojowych. Hydronav jest doskonałą okazją, aby poznać metody rozwiązywania aktualnych problemów badawczych związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa żeglugi czy obiektów offshore. Przedstawiciele PRS mają możliwość podzielenia się swoimi kompetencjami w prowadzonych pracach nad rozwojem Przepisów PRS – wskazuje dr Monika Warmowska-Gadzińska, dyrektor Pionu Naukowo-Badawczego PRS S.A.

źródło: PRS

Zobacz podobne

Port Szczecin-Świnoujście. Olbrzymie inwestycje w szlaki kolejowe

AB

Akademia Morska. Centrum Eksploatacji Obiektów Pływających prawie gotowe

Autor

UE/ KE daje zielone światło na fuzję Orlenu z Lotosem.

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie