Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Ruch w Stoczni „Gryfia”

W największym doku nr 5 MSR „Gryfia” trwają prace remontowe na eksploatowanym w barwach Polskiej Żeglugi Morskiej masowcu „Armia Krajowa”.

W mniejszych dokach prowadzone są prace na mniejszych statkach, jednym z nich jest „Sardius” niewielki masowiec o nośności 5 200 DWT zbudowany w 2011 roku, którego portem macierzystym jest Alkmaar. Statek pływa pod banderą Holandii.

Przy stoczniowym nabrzeżu cumuje „Orion Olympus” masowiec eksploatowany pod banderą Norwegii (3930 DWT, rok budowy 2011) Portem macierzystym tej niewielkiej jednostki jest Harlingen.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., należy do grona najbardziej znanych stoczni remontowych w kraju i za granicą. Początki działalności stoczni sięgają początku lat pięćdziesiątych poprzedniego wieku. Stocznia posiada zakład produkcyjny zlokalizowany w Szczecinie umożliwiający kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych.

Centralne położenie stoczni w Europie, bliska odległość od głównych tras komunikacyjnych transportu lądowego i od ważnych linii żeglugowych oraz dobra infrastruktura sprawia, że oba zakłady są dobrym partnerem do prowadzenia remontów jednostek. Dodatkowo lokalizacja obu zakładów, w pobliżu granicy z Niemcami zapewnia łatwy transport urządzeń i części zamiennych od dostawców z Europy Zachodniej oraz szybki dojazd specjalistycznych serwisów.

źródło: Infomare, msrgryfia

Zobacz podobne

Grupa Orlen zaktualizowała strategię – do 2030 r. na priorytetowe inwestycje ok. 320 mld zł

JK

GUS: W październiku w portach przeładowano 12,7 mln ton ładunków, wzrost o 45,5%

KM

Spółka CPK otrzymała decyzję środowiskową dla odcinka z Warszawy do węzła CPK

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie