W największym doku nr 5 MSR „Gryfia” trwają prace remontowe na eksploatowanym w barwach Polskiej Żeglugi Morskiej masowcu „Armia Krajowa”.
W mniejszych dokach prowadzone są prace na mniejszych statkach, jednym z nich jest „Sardius” niewielki masowiec o nośności 5 200 DWT zbudowany w 2011 roku, którego portem macierzystym jest Alkmaar. Statek pływa pod banderą Holandii.
Przy stoczniowym nabrzeżu cumuje „Orion Olympus” masowiec eksploatowany pod banderą Norwegii (3930 DWT, rok budowy 2011) Portem macierzystym tej niewielkiej jednostki jest Harlingen.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A., należy do grona najbardziej znanych stoczni remontowych w kraju i za granicą. Początki działalności stoczni sięgają początku lat pięćdziesiątych poprzedniego wieku. Stocznia posiada zakład produkcyjny zlokalizowany w Szczecinie umożliwiający kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych.
Centralne położenie stoczni w Europie, bliska odległość od głównych tras komunikacyjnych transportu lądowego i od ważnych linii żeglugowych oraz dobra infrastruktura sprawia, że oba zakłady są dobrym partnerem do prowadzenia remontów jednostek. Dodatkowo lokalizacja obu zakładów, w pobliżu granicy z Niemcami zapewnia łatwy transport urządzeń i części zamiennych od dostawców z Europy Zachodniej oraz szybki dojazd specjalistycznych serwisów.
źródło: Infomare, msrgryfia