Polski Portal Morski
Aktualności Ważne

Tunel Świnoujście. Maszyna TBM weszła pod cieślinę Świny

W sobotę maszyna TBM drążąca tunel Świnoujście weszła pod cieśninę Świna. Długość wydrążonego tunelu wynosi 485 metrów. Do zakończenia drążenia pozostało już mniej niż 1000 metrów. Do wczoraj maszyna zamontowała 170 ringów 1,5- metrowych i 108 2-metrowych.

Co jeszcze działo się na budowie w wielkim skrócie?

W szybie startowym odpompowywano wodę, uszczelniano płytę denną i ściany szczelinowe oraz zlikwidowano studnię odwodnieniową. Zamontowano też dodatkową pompę transferową. W rejonie rampy trwały m. in. prace przy wiadukcie nad segmentem siódmym, a w segmentach dziesiątymi i jedenastym izolowano strop górny. Trwa separacja urobku – w zakładzie STP. W związku z postojem technologicznym maszyny TBM możliwe było wykonanie prac serwisowych. Bez ustanku w zakładzie prefabrykacji trwa produkcja segmentów obudowy tunelu. Po obu stronach Świny prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu. Trwają też roboty drogowe.

Źródło UM Świnoujście/GDDKiA Szczecin

Zobacz podobne

FWR/ Przekop Mierzei Wiślanej już ożywia gospodarczo najbliższe mu tereny

KM

Latarnia „Krynica Morska” ma już 70 lat

BS

Tunel Świnoujście. Jak wygląda praca maszyny TBM?

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie