Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

ZMPSiŚ SA uczestnikiem tegorocznej edycji Transport Week

Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście SA wraz ze światowymi ekspertami uczestniczył w spotkaniu online w ramach seminariów zorganizowanych w ramach Transport Week 2021.

Świat, jaki dotychczas znaliśmy, przeszedł w ciągu ostatniego roku znaczną przemianę. Ta oznacza wyzwania, ale również szanse. Coroczne spotkania w ramach Transport Week zawsze były poświęcone rozwojowi i dopasowywaniu do wyzwań jakie stawia branża logistyczna.

Tegoroczny Transport Week objął serię seminariów internetowych obejmując tematyką najważniejsze kwestie dotyczące sektora transportowego w Europie i poza nią. Uczestnicy mieli okazję porozmawiać między sobą i zadawać pytania prelegentom i moderatorom.

Głównym tematem spotkania było: „Teraźniejszość i przyszłość dostaw towarów ukształtowana przez intermodalność i zrównoważony rozwój”. W programie przewidziano panel dyskusyjny „Rozwój transportu intermodalnego – jakie są kluczowe czynniki?”, w którym ZMPSiŚ SA reprezentowała dyrektor ds. handlowych – Aneta Szreder-Piernicka.

Warto wspomnieć, że Zarząd Portu podąża w tym względzie za światowymi trendami i stawia na rozwój transportu intermodalnego. Dowodzi tego inwestycja realizowana przez Spółkę na terenie terminalu promowego w Świnoujściu.

Prace budowlane na terminalu trwają od jesieni 2019 i idą pełną parą. Już bardzo dobrze widać ich efekty. Jesienią ub. roku pojawiła się nowa estakada nad stacją kolejową Świnoujście. Prace przy niej są w toku. Estakada skomunikuje zaplecze z terenem terminalu. Coraz bardziej wyłania się również kształt nowego stanowiska promowego powstałego z połączenia stanowisk nr 5 i 6. Nowe stanowisko będzie miało  długość 294 m, co umożliwi terminalowi przyjmowanie największych promów jakie pływają na Bałtyku.

W marcu br. zaczęły się także roboty związane z montażem konstrukcji stalowej rampy ro-ro. Widoczna jest już jej konstrukcja hydrotechniczna, jak również przywieziona została stalowa konstrukcja rampy. Jej montaż planuje się na sierpień br. Nowa rampa będzie miała 35 m szerokości i 180 ton nośności, co oznacza podwojenie parametrów technicznych rampy, która była tam dotychczas. Dużo dzieje się także na placu „D” zlokalizowanym pomiędzy ul. Dworcową a układem torów kolejowych. To tu pracować będą reach stackery obsługujące przeładunek naczep i kontenerów z lub na wagony kolejowe. Prace toczą się także przy przebudowie drogi komunikacyjnej wzdłuż terminalu przy ul. Dworcowej, od Dworca Morskiego do przejazdu kolejowego. Z kolei przy ul. Duńskiej praktycznie gotowy jest też jeden z placów parkingowych dla 170 TIR-ów.

Kwestią priorytetową tej inwestycji jest budowa nowych i przebudowa istniejących torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych. Dla komfortu pasażerów zainstalowany zostanie nowy rękaw, który umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych.

W ramach inwestycji zakupiony będzie specjalistyczny sprzęt: wozy kontenerowe, ciągniki siodłowe, tablety przemysłowe, radiotelefony i platformy kontenerowe wraz z akcesoriami. Obecnie ZMPSiŚ  jest w trakcie badania ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na przetarg w tej sprawie.

Inwestycja powinna być zakończona w 2022.  Jej koszt  to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Źródło mat. prasowy fot. Wiesław Vislav Mileńko

Zobacz podobne

Włodarze Szczecina od niemal roku zwlekają z pomocą firmom stoczniowym

AB

Gdynia liderem wzrostu przeładunków w polskich portach

KM

Tajemnicze „morskie wiry” u wybrzeży Polski mają zaskakujące wyjaśnienie

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie