Polski Portal Morski
Aktualności Porty Technologie Ważne

Trwa boom inwestycyjny w Porcie Szczecin – Świnoujście

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A zorganizował dzisiaj konferencję prasową dotyczącą „Poprawy dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Wzięli w niej udział zaproszeni goście w tym wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki oraz dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.

„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” to jeden z flagowych projektów inwestycyjnych realizowanych obecnie w porcie, a związanych z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście- Szczecin do 12,5 m. Wraz z tą inwestycją do portu w Szczecinie wkracza nowa jakość. Port Szczecin otworzy się na większe statki i niemal podwoi ilość obecnie obsługiwanych ładunków czym podniesie swoją konkurencyjność na rynku. Nade wszystko jednak w wyniku poszerzenia i pogłębienia Kanału Dębickiego w sposób znaczący poprawi się bezpieczeństwo związane z ruchem dużych statków w tym rejonie portu.W ramach inwestycji przebudowanych będzie blisko 1000 metrów nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży i przystosowanie ich do głębokości technicznej 12,5 m.

Obecnie na nabrzeżach Czeskim i Słowackim wykonawca – sopocka grupa NDI osadza w gruncie gigantyczne rury stalowe, które wzmocnią te przebudowywane nabrzeża. Docelowo zostanie zamontowanych aż 9600 ton rur o przekroju fi 914 i 813. Każda z nich ma długość od 18 do 21 metrów.Na wyspie Ostrów Grabowski wykonawca wybuduje także ponad 1080 metrów zupełnie nowych nabrzeży Norweskiego i Duńskiego. W ramach projektu Kanał Dębicki zostanie poszerzony do 200 m (obecnie 120 m) oraz pogłębiony do 12,5 m. Z kolei tzw. materac betonowy umocnieni dno Kanału w rejonie nabrzeża Spółdzielczego, Fińskiego i Czeskiego i zabezpieczy je przed ruchem śrub okrętowych statków. Na wyspie Ostrów Mieleński wykonane zostanie pole odkładu urobku. To tam oraz na przebudowywanych w ramach innego kontraktu polach odkładu na Ostrowie Grabowskim składowany będzie urobek wydobyty podczas robót czerpalnych. Do zagospodarowania będzie ok. 1,5 mln m3.Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt prac to 343,1 mln złotych. Inwestorem projektu jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA , wykonawcą sopocka firma NDI, a nadzór nad projektem pełni SWECO.

Szczegóły projektu: https://bit.ly/35qJNvX

Źródło/fot. Port Szczecin – Świnoujście

Zobacz podobne

Wzmacnianie bezpieczeństwa priorytetem sojuszników w NATO

PL

Inauguracja Roku Akademickiego 2023/2024 w Uniwersytecie Morskim w Gdyni

PL

Pierwsze cumowanie na nowym terminalu w Porcie Gdynia

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie