W Stoczni Remontowej Gryfia takiej kumulacji remontów statków już dawno nie było. Obecnie w remoncie jest dziewięć statków m.in. z Polski, Grecji, Rosji, Holandii i Belgii.
Jak podkreśla Amarendra Roy, członek zarządu Gryfii ilość statków remontów jest rekordowa, a do remontu statków są wynajmowane dodatkowe doki, aby zdążyć z terminami remontów przed kontrahentami.
– W tej chwili jest rekordowo. Wszystkie doki i nabrzeża są zajęte – mówi Roy.
Wpływ na taki wzrost remontów statków w Stoczni Gryfii przyczyniła się pandemia, ponieważ armatorzy statków, zamiast kupować nowe statki wolą remontować – mówi Krzysztof Zaremba, prezes Stoczni Remontowej Gryfia.
– Rynek remontów statków, jest bardzo obiecujący, szczególnie w okresie pandemii. Wychodzimy z tego najciemniejszego okresu jeśli chodzi o pandemię, ale dynamika wzrostu sprzedaży statków nowych jest odłożona w czasie, gdzieś około roku 2030, tak mówią eksperci – komentuje Zaremba.
A Stocznia Remontowa Gryfia zbiera już zamówienia na koniec roku i początek 2022 r.
Marcin Kokolus Radio Szczecin