Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV

Tunel pod Świną. Maszyna TBM jest coraz bliżej wyspy Wolin

Z każdym dniem Wyspiarka drążąca tunel pod Świną jest bliżej wyspy Wolin. Zaplecze maszyny TBM to kilka wagonów, w których zainstalowany jest sprzęt pomocniczy. Maszyna składa się z osłony głowicy urabiającej, osłony części ogonowej, która układa prefabrykowane segmenty betonowe oraz układu rezerwowego.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, która stanowi część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikacje zapewniają przeprawy promowe, które nie zapewniają odpowiedniej przepustowości (co powoduje długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym (zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową). Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

Mat. filmowy Tunel w Świnoujsciu/UM Świnoujście

Zobacz podobne

Wydrążono już 970 metrów tunelu w Świnoujściu – więcej szczegółów w filmie

BS

Zmodernizowana infrastruktura portowa w Mrzeżynie i Niechorzu

KM

Świnoujście/ Powstanie przejście pod torami i ścieżka pieszo-rowerowa w kierunku terenów nadmorskich

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie