Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

Port w Gdańsku zakończył rozbudowę układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym

W Porcie Gdańsk zakończono inwestycję polegającą na rozbudowie i modernizacji sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym. Jej koszt to 167 mln złotych, z czego 85 procent stanowiła dotacja z Unii Europejskiej.

„Ta inwestycja wyprowadziła ruch kolejowy dedykowanymi dwoma torami kolejowymi do terminala kontenerowego DCT. Oddzieliła przede wszystkim ruch kolejowy od samochodowego, co zwiększyło zdecydowanie bezpieczeństwo wprowadzanych i wyprowadzanych ładunków do portu. To wszystko przekłada się również na tempo obsługi ładunków w porcie i zwiększa jego przepustowość” – powiedział w poniedziałek podczas uroczystości wieńczącej projekt pn. „Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym” prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.

W ramach przedsięwzięcia, rozpoczętego w sierpniu 2018 r., zrealizowano cztery zadania: rozbudowę układu komunikacyjnego, rozbudowę dojazdu do DCT, przebudowę ul. Budowniczych Portu Północnego oraz budowę parkingu dla pojazdów ciężarowych na 86 stanowisk.

W sumie, wybudowanych lub przebudowanych zostało łącznie 7,2 km dróg, 10 km nowych torów i 7 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukty i przepusty osłonowe.

„To jedna z tych inwestycji infrastrukturalnych, które kreują korzyści, a nie są kosztem. Inwestujemy setki milionów i miliardy, ale do polskiej gospodarki w wyniku tego trafiają dziesiątki miliardów złotych” – mówił wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Wartość zakończonej w Porcie Gdańsk inwestycji wyniosła 167 mln złotych, z czego 85 proc. stanowiło unijne dofinansowanie w ramach instrumentu CEF „Connecting Europe Facility” (Łącząc Europę).

Generalnym wykonawcą przedsięwzięcia była sopocka firma NDI.

Zrealizowana inwestycja jest częścią największego programu inwestycyjnego w Porcie w Gdańsku od końca lat 70. ubiegłego wieku, którego wartość wynosi ponad 750 mln zł.

źródło : pap fot. port Gdańsk

Zobacz podobne

Świnoujście. Terminal kontenerowy przyjazny środowisku!

Autor

Szwecja rozważa podniesienia rampy dziobowej MS Estonia

BS

Anna Moskwa: rządowy projekt ustawy wiatrakowej był szeroko konsultowany

JK

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie