Polski Portal Morski
Aktualności Technologie

Tunel pod Świną ma już 617 metrów

170 półtorametrowych oraz 181 dwumetrowych – tyle docelowych pierścieni maszyna TBM już zamontowała. Oznacza to, że tunel pod Świną osiągnął już 617 metrów. Przed Wyspiarką pozostało 867 metrów drążenia.

Maszyna sprowadzona z Chin nie daje za wygraną i co dobę dokłada kolejne pierścienie. W ubiegłym tygodniu zamontowała 23 ringi, a wczoraj dorzuciła kolejne cztery.

Ale żeby inwestycja miała sens, prace odbywają się nie tylko pod dnem cieśniny, ale także na obu wyspach.

Trwają roboty związane z budową wiaduktu w segmencie R11 na wsypie Wolin – przygotowania do montażu desek gzymsowych oraz zbrojenie kap chodnikowych.

W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową prowadzone są prace konstrukcyjne. W ubiegłym tygodniu wyrównywano i uszczelniano ściany szczelinowe płyt dennych i stropowych oraz izolowano stropy.

Z kolei po drugiej stronie cieśniny trwa uszczelnianie, wyrównywanie i torkretowanie ścian szczelinowych oraz uszczelnianie i wyrównywanie płyt dennych na odcinku od pierwszego do jedenastego.

W stacji STP kontynuowana jest separacja urobku, który jest przewożony na pole refulacyjne. Płuczka wiertnicza jest oczyszczana i ponownie wykorzystywana.

W zakładzie prefabrykacji produkowane są segmenty obudowy tunelu, które są transportowane na plac składowy oraz  w rejon komory startowej.

Po obu stronach Świny trwają przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej. Kontynuowane są też roboty drogowe.

Tunel powstanie na odcinku od ul. Karsiborskiej na wyspie Uznam do skrzyżowania z ul. Duńską i ul. Fińską na wyspie Wolin – łącznie to około 3,2 kilometra.

„Wielki kret” wydrąży odcinek o długości ok. 1484 metrów. Dodatkowo wjazd wykonany metodą stropową będzie miał ok. 460 metrów, a wyjazd wykonywany tą samą metodą 420 metry.

Źródło: UM Świnoujście fot. TVP Info

Zobacz podobne

Londyn i Paryż znów spierają się o połowy na brytyjskich wodach

JJ

Pierwszy prom hybrydowy „Elektra” zbudowany dla Finferries w 2017 roku w stoczni CRIST S.A. Obecnie powstaje w niej trzecia tego typu jednostka

BS

Rozbudowa bazy PERN

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie